BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Titkolóznak abban az ügyben, hogy kartellezett-e a Közgép

A maga részéről lezárta az M4-es autópálya építői elleni kartellvádak vizsgálatát a Miniszterelnökség. Megérzésük szerint a Közgép, vagy a 110 milliárd forintos beruházásról kirúgott másik négy cég egyeztette vállalási árait. Az igazság feltárása azonban a Gazdasági Versenyhivatalra (GVH) marad - írja a Népszabadság.

"Az M4-es autópálya Abony–Fegyvernek közötti szakaszra vonatkozó belső ellenőrzési vizsgálat befejeződött, annak dokumentumai egyelőre még nem nyilvánosak" – válaszolta a Népszabadságnak a Miniszterelnökség. A Lázár János miniszter által bejelentett ellenőrzést övező titkolózást azzal magyarázzák, hogy az állítólag Brüsszelben megfogalmazódott kartellgyanú miatt nem csupán a tárca belső ellenőrei vizsgálódtak.

Április derekán a GVH is belevágott, hogy kiderítse: ki kell-e nyomoznia, a március végén leállított sztrádaépítés múlt pénteken felmondott kivitelezői szerződései milyen körülmények között születtek.

A kérdés, hogy a Közgép és az A-HÍD, illetve a Colas–Swietelsky párosa, valamint a Strabag összebeszéltek-e, mielőtt 2013 nyarán leszerződtek a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-vel az M4-es Abonyt Fegyvernekkel összekötő, három szakaszra bontott mintegy 29 kilométerének megépítésére. A versenyhivatal egyértelmű állásfoglalására azonban egy ideig még várni kell.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.