BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Alig nőttek az árak

Februárban 0,3 százalékos volt az infláció Magyarországon - közölte a KSH.

A fogyasztói árak az év második hónapjában átlagosan 0,3 százalékkal magasabbak voltak az egy évvel korábbinál - derül ki a KSH adataiból. A legnagyobb mértékben a szeszes italok, dohányáruk drágultak. Jelentősen csökkent az üzemanyagok ára.

Az élelmiszerek ára az egy évvel korábbihoz képest1,3 százalékkal emelkedett, ezen belül az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 20,5, a cukoré 17,5, az étolajé 13,8 százalékkal. A sertéshús ára 17,5, a tejé 9,1, a sajté 6,4 százalékkal mérséklődött. A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 2,6, a tartós fogyasztási cikkek 1,8, a szolgáltatások 1,3, a ruházkodási cikkek 0,1 százalékkal drágultak. Az egyéb cikkekért (gyógyszerek, járműüzemanyagok, illetve lakással, háztartással és testápolással kapcsolatos, valamint kulturális cikkek) 3,9, ezen belül a járműüzemanyagokért 11,2 százalékkal kevesebbet kellett fizetni. A háztartási energia ára átlagosan 0,1 százalékkal csökkent, ezen belül a palackos gázé 10,4 százalékkal.

A januári adatokhozhoz viszonyítva a fogyasztói árak átlagosan 0,1 százalékkal csökkentek. Az élelmiszerek ára 0,5, ezen belül az idényáras élelmiszereké 4,8, a cukoré 2,5 és az étolajé 1,2 százalékkal emelkedett. Csökkent többek között a baromfihús (1,3 százalék), a sertéshús (1,2 százalék) és a liszt (0,8 százalék) ára. A tartós fogyasztási cikkek ára 0,2, a szeszes italok, dohányáruké és a szolgáltatásoké egyaránt 0,1 százalékkal nőtt. A háztartási energia ára nem változott. Az egyéb cikkek ára 1,5 százalékkal mérséklődött, ezen belül a járműüzemanyagoké 3,7 százalékkal. A ruházkodási cikkekért 0,8 százalékkal kevesebbet kellett fizetni.

Az idei első két hónapban az előző év azonos időszakához képest a fogyasztói árak átlagosan 0,6 százalékkal emelkedtek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.