A nemzetközi könyvvizsgáló és tanácsadó vállalat közleményében kifejti: a gazdálkodók sok esetben választják azt a kényelmesnek tűnő megoldást, hogy a környezetvédelmi termékdíjat a készletre vételkor állapítják meg, még abban az esetben is, ha ezt előzetesen nem így jelentették be a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak (NAV). A termékdíj korábban történő megfizetése látszólag nem okoz kárt senkinek, az adóhatóság mégis mulasztási bírsággal sújtja.
Az adózók ma még bejelenthetik, ha a tárgyévben a készletre vételkor szeretnék megállapítani a termékdíjat. Vannak ugyan ehhez kapcsolódó átmeneti szabályok, amelyekre figyelemmel kell lenni, a Mazars ugyanakkor azt javasolja mindenkinek, akik a készletre vétel időpontjában keletkeztetik a kötelezettséget, ám ennek tényét nem jelentették be az adóhatóságnak, hogy haladéktalanul rendezzék helyzetüket.
Környezetvédelmi termékdíjat kell fizetni többek között a gumiabroncs, a hűtőközegek, a csomagolás, az akkumulátor, a reklámhordozó papír, valamint az elektromos és elektronikai berendezések importja, belföldi forgalomba hozatala vagy saját célú felhasználása után.
Január utolsó napja a termékdíj-átalányt választóknál is jogvesztő határidő. Aki csekély mennyiségű termékdíjas terméket hoz forgalomba, vagy használ fel saját célra, de eddig az általános szabályok szerint állapította meg a termékdíjat, annak ideális az egyszerűsítés, hiszen a termékdíj-átalányt évente csak egyszer kell bevallani és megfizetni - közölték.
Az átalány fizetése a gépjárműforgalmazók vagy -importálók, illetve a mezőgazdasági termelők esetében is alkalmazható. Aki a tárgyévre az átalányfizetést szeretné alkalmazni, kedden még bejelentheti.
Kevesebb vállalkozást érint, de számukra fontos hír, hogy január 31. a határideje az egyéni hulladékkezelésre való átállás bejelentésének is. Az egyéni hulladékkezelés viszonylag nagy adminisztrációval jár, a 2017-re ezt választó cégeket pedig bejelentési kötelezettség is terheli - ismerteti közleményében a Mazars.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.