Háttérszámításokat kell letenniük az asztalra a napokban az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságoknak arról, hogy egy többéves, harmincszázalékos béremelési programnak milyen költségvonzata van – mondta Mészáros Melinda, a Liga Szakszervezetek vezetője a napilapnak. Az elnök emlékeztetett: az érdekképviselet már régóta szorgalmazza a bértárgyalások megkezdését az önkormányzati tulajdonú cégeknél is. Ennek első lépése, hogy az önkormányzatok a cégektől bekért adatok alapján a bérrendezéshez szükséges forrásigényüket meghatározzák, ezt követően akár állami kiegészítésre is számíthatnak. (A MÁV-al kapcsolatban február elején született megállapodás a béremelésről.)
A szakszervezeti vezető szerint – hasonlóan a postához, a Volánokhoz, a MÁV-hoz vagy a vízügyi szolgáltatókhoz – legalább hároméves, harmincszázalékos béremelésre van szükség, mivel az önkormányzati cégeknél elérhető keresetek leszakadtak az állami fenntartású intézményeknél megkereshető bérektől. (A béremelésben részesülő vasutasok szakszervezetei szerint azonban a magasabb fizetés sem oldja meg a gondokat!)
Ennek pedig az a veszélye, hogy például egy BKV-nál dolgozó buszvezető piacképesebb, magasabb bérezésért hamarosan valamelyik Volán-társasághoz szegődhet. A jelenség súlyos következményekkel járna: a budapesti cégnél a már amúgy is jellemző munkaerőhiány tovább nőne, így akár a közszolgáltatás is veszélybe kerülne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.