Az EU statisztikai hivatala (Eurostat) kedden közölte, hogy a szezonálisan kiigazított adatok szerint a 19 tagú euróövezetben havi összevetésben 0,7 százalékkal nőtt, éves szinten pedig 1,8 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom volumene februárban.
Elemzők 0,5 százalék havi és 1,4 százalék éves növekedést vártak februárra.
Januárban 0,1 százalékkal bővült az euróövezet kiskereskedelmi forgalma, és 0,2 százalékkal az EU-é.
Az Európai Unióban havi szinten 0,7 százalékkal, éves összevetésben pedig 2,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene februárban.
Januárhoz képest az euróövezetben 0,7 százalékkal, az unióban 0,5 százalékkal bővült az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma, míg a benzinkutaké 0,9 százalékkal, illetve 0,7 százalékkal csökkent. A nem élelmiszeripari termékek eladásai 0,9 százalékkal nőttek az az euróövezetben, az EU-ban 1,1 százalékkal emelkedtek.
Az uniós tagállamok közül a legnagyobb mértékben Portugáliában (3,1 százalék), Horvátországban (2,8 százalék) és Szlovéniában (2,3 százalék) nőtt a kiskereskedelmi forgalom havi összehasonlításban. Máltán 0,8 százalékos, Belgiumban 0,7 százalékos csökkenést mértek, Belgiumban pedig 0,6 százalékkal esett vissza a forgalom havi bázison.
Éves összehasonlításban az euróövezetben 0,8 százalékkal, az unióban 0,9 százalékkal emelkedett az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma, a nem élelmiszeripari termékek eladásai pedig 2,4, illetve 3,4 százalékkal nőttek.
Tavaly februárhoz képest leginkább Szlovéniában (16,8 százalék), Luxemburgban (12,9 százalék), Litvániában (7,6 százalék) és Romániában (7,5 százalék) nőtt a kiskereskedelmi forgalom. Csökkenést mértek Belgiumban (3,2 százalék), Máltán (0,9 százalék) és Dániában (0,2 százalék).
Az Eurostat adatai szerint Magyarországon 1,1 százalék volt az éves szintű forgalomnövekedés, januárhoz képest pedig 0,3 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom. (A KSH adatai ugyancsak ma jelentek meg.)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.