Az IHS Markit piackutató intézet által számított, a feldolgozóipar és a szolgáltató szektor teljesítményét átfogó euróövezeti beszerzésimenedzser-index (BMI) a szerdán közölt első becslés szerint augusztusban 0,1 ponttal 55,8 pontra emelkedett. Elemzők csökkenésre, 55,5 pontra számítottak.
A 3000 cég megkérdezése alapján havonta számolt mutató 50 pont fölötti értéke a vizsgált gazdasági ágazat teljesítményének növekedését, 50 pont alatti értéke pedig zsugorodását mutatja. A növekedés motorja az ipar, ahol hat éve a legnagyobb ütemben nőttek az exportmegrendelések, míg a szolgáltatások terén enyhe lanyhulás mutatkozott.
Változatlanul jó a hangulat az euróövezet két legnagyobb gazdaságában is. Németországban 55,7 pontra emelkedett a BMI a júliusi 54,7 pontról, míg a Reuters által megkérdezett elemzők stagnálást vártak.
A vártnál jobb mutató jelzi, hogy a német gazdaság stabilan növekszik, és a harmadik negyedévben várhatóan 0,5 százalékkal bővül a bruttó hazai termék
– mondta Andrew Harker, az IHS Markit igazgatója.
A német GDP az első negyedévben 0,7 százalékkal, a második negyedévben pedig 0,6 százalékkal emelkedett. Tavaly 1,9 százalékkal nőtt a német GDP. Az IHS Markit várhatóan felemeli a német gazdaság idei növekedésére vonatkozó 2 százalékos becslését – tette hozzá Harker.
A francia BMI nem változott, 55,6 ponton maradt augusztusban, hajszálnyival meghaladva az elemzők várakozását, akik 0,1 pontos csökkenésre számítottak.
Az adatok ismét pozitív képest festenek a francia magángazdaságról, és különösen ígéretes a feldolgozóipar teljesítménye
– mondta Alex Gill, az IHS Markit közgazdásza.
A feldolgozóipari alindex 55,8 pontra emelkedett a júliusi 54,9 pontról, rácáfolva az 54,5 pontos elemzői várakozásra. Kedvezőtlen viszont, hogy a domináns szolgáltatóipar teljesítménye lanyhult valamit, az alindex 56 pontról 55,5 pontra süllyedt. A feldolgozóipar és a szolgáltató szektor együttesen egy ország gazdasági teljesítményének általában több mint kétharmadát adja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.