BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább erősödik a német fogyasztói bizalom

Még optimistábbak lettek a már amúgy is derűlátó német fogyasztók a GfK kedden közzétett felmérése szerint.

A nürnbergi piackutató intézet szeptemberi fogyasztói hangulatindexe 10,9 pontra, 2001 októbere óta a legmagasabbra nőtt az augusztusi 10,8 pontról és a tavaly szeptemberi 10 pontról. A barométer már öt hónapja folyamatosan emelkedik.

A fogyasztók vásárlókedve töretlenül jó, és jelentősen erősödött készségük drága árucikkek, így autók és bútorok beszerzésére

- mondta Rolf Bürkl, a GfK szakértője.

A fogyasztók jövedelmük várható alakulását is optimistán ítélik meg, az ezt jelző mutató ugyanis 0,5 ponttal 61,4 pontos rekordszintre emelkedett, ami egyértelműen a rendkívül kedvező munkaerőpiaci helyzetnek köszönhető.

A jövőt illetően viszont már nem ekkora a németek optimizmusa, a konjunktúrát illető várakozásokat tükröző index 14,2 ponttal 30,4 pontra esett. Ennek oka, hogy a dízelmotorok jövőjéről folyó németországi vita és a geopolitikai feszültségek, így a koreai válság megterhelik a hangulatot.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.