Egyre többen tekernek munkába vidéken és Budapesten is – derült ki a Magyar Kerékpárosklub felméréséből. Sokan nem csupán sportolási céllal, hanem közlekedési eszközként használják a biciklit: a vidéken élők 24 százaléka teker napi rendszerességgel, ugyanakkor Budapesten ez a szám csak 7 százalék.
A kerékpárosok közel harmada használja biciklijét arra, hogy eljusson a munkahelyére, és várhatóan ez a következő években még inkább nőni fog a kerékpárosklub szerint, hiszen a 20 év alatti generációban még népszerűbb ez a közlekedési eszköz.
Ezek a számok azonban lehetnének ennél nagyobbak is, ha még kényelmesebbé válhatna a mindennapi munkába járás. A hazai divattrendek úgy tűnik már elindultak ezen az úton, ugyanis vannak a biciklisek között, akik nem szeretnének átöltözni, vagy nincs is erre lehetőségük, ezért ők inkább keresnek olyan ruházatot – nyilván elsősorban inkább a nők –, amiben kényelmesen kerekezhetnek, és ugyanakkor jól öltözötten érkezhetnek meg a munkahelyükre.
„Kimondottan city bike stílusban – vagyis kényelmes és ugyanakkor casual – egyelőre kevés hazai ruhamárka létezik, sokkal jobban állunk táskákból, vagy egyéb kiegészítőből” – véli Vári Zsófia, a WAMP ügyvezetője, aki szerint inkább jellemző, hogy egy-egy tervező a saját kollekciójába belecsempész olyan darabokat, amit a városi biciklisek is jól tudnak használni.
Bojti Szilvi, a White Lemon – Smartwear for Women tervezője tavaly kezdett el női ruhákat tervezni. „Olyan ruhákat szerettem volna kitalálni, amik kényelmesek, praktikusak, és a nőiességet is sejtetik” – fogalmazott a tervező, akinek az utóbbi időben egyre több bringás vásárlója lett.
A Magyar Kerékpárosklub kutatásának összegzésében az a konklúzió szerepel, hogy ha sikerül még vonzóbbá és kényelmesebbé tenni a biciklizést akár kétkerekes nagyhatalommá is válhatunk Európában, amire úgy tűnik, a hazai divat már felkészült.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.