A 3-as metróvonal középső és déli szakasza állomásainak felújítására vonatkozó kiviteli szerződések megkötése júliusra várható a folyamatban lévő eljárások eredményessége esetén – közölte Tarlós István főpolgármester pénteki budapesti sajtótájékoztatóján. Elmondta azt is, hogy folyamatosan dolgoznak a metróvonal akadálymentesítésének növelésén.
Tárgyalnak az Egyenlő Bánásmód Hatósággal, valamint az érintettekkel, és elsősorban a Kálvin téren gondolkodnak egy újabb lift megépítésén.
A 3-as metróvonal felújítása során, az előbbit leszámítva, tizenkét liftet építenek – jegyezte meg, hangsúlyozva: nem szándék kérdése, hogy az akadálymentesítés még jobb minőségű legyen, hanem egy arányos pénzügyi és műszaki gondolkodás kényszerű eredménye.
A 3-as metró akadálymentesítéséről szóló népszavazási kezdeményezésről szólva Tarlós István úgy fogalmazott:
erkölcstelennek tartom, hogy olyan örökösen handabandázó szájhősök kezdeményeznek hangoskodva népszavazást, akik megbukott vezetőként 250 milliárd forint adósságot hagytak itt a városra.
Ők a 2-es metró felújításánál egy liftet építettek, és most olyan jogszabályra hivatkoznak, amely akkor is hatályos volt – tette hozzá.
A főpolgármester közölte azt is, hogy az az állítás is hamis, hogy 2006 és 2010 között az állam több pénzt adott helyi közösségi közlekedésre mint 2010 után: az állam 2006 és 2010 között 188 milliárd forintot, 2010 után 217 milliárdot biztosított.
Kitért arra is, hogy a népszavazásra javasolt kérdésre olyan válasz nem adható, amelyből liftek építésének a kötelezettsége következne.
Tarlós István mindezért „képmutatónak” nevezte a kezdeményezést. Nem előre, hanem inkább hátra mozdítja az ügyet, de lehet, hogy ez is a cél – mondta, hozzátéve: ismert a felújítási kényszer és a város forrásainak szűkössége is.
A csillaghegyi öblözet árvízvédelemről szólva a főpolgármester elmondta, hogy a megjelent hírekkel ellentétben a Közbeszerzési Döntőbizottság nem több tízmillióra, hanem 2,5 millió forintra bűntette a Fővárosi Csatornázási Műveket, mert nem a közbeszerzési előírásoknak megfelelően szakaszolta a tendereket. Továbbá szó nincs újratervezési kényszerről, az engedélyezett tervek alapján a kivitelezési munkák elkezdődhetnek – tette hozzá.
Tarlós István megjegyezte, az Aranyhegyi- és a Barát-patak árvízvédelmének és a pünkösdfürdői védmű magasításának elkészültével, valamint a Nánási út – Királyok útjai védmű korszerűsítésével „teljesen még az sem zárható ki, hogy a parttal párhuzamos védműszakaszt talán meg sem kell építeni”.
A villamos és trolibuszok beszerzéséről szólva a főpolgármester közölte: 17,5 milliárdért újabb 26 CAF villamos érkezhet Budapestre 2019 februárja és 2020 márciusa között, valamint 3,8 milliárd forintból további 21 trolibusz ez év végén.
Tarlós István a fővárosi hajléktalanellátás kapcsán elmondta, hogy a budapesti hajléktalanszállókon 400 üres hely áll rendelkezésre. Közölte azt is, hogy csütörtökön tartotta első ülését egy ad hoc munkacsoport, amelynek célja, hogy a hajléktalanprobléma kezelésének olyan módját alakítsa ki, amely kielégíti a szociális és humanitárius követelményeket, és azt is, hogy a fővárosi aluljárók megfelelő állapotba kerüljenek.
A testület tagjai a főpolgármester mellett az alapvető jogok biztosa, a budapesti rendőrfőkapitány és helyettese, a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság vezetője, valamint a máltai szeretetszolgálat budapesti vezetője.
A főpolgármester szólt arról is, hogy
800 ezer példányban elkészült a Budapest kiadvány, amelyben a fővárosban 2010 óta megvalósult és a jövőben megvalósuló fejlesztésekről tájékoztatja a budapestieket.
A kiadvány elkészítése és a lakásokba eljuttatása nettó 23 millió forintba kerül. A kiadványt közzétették a budapest.hu oldalon is.
Mártonffy Miklós, Budapest főépítésze a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a budai Duna-part megújítására vonatkozó tervpályázat lezárult, és két pályázat érkezett be. Hozzátette: bármelyik megvalósulása jelentős előrelépést eredményezne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.