Nakao Takehiko az ADB (Asia Development Bank) elnöke a vasárnap megnyílt pekingi China Development Forum 2018 fejlesztési fórumon tartott beszédében elmondta, hogy az egy főre jutó bruttó hazai termék látványos növekedésének köszönhetően Kína a világ egyik legszegényebb országából a középső kategória tetejére küzdötte fel magát. A szegénység nagymértékben visszaesett: míg 1978-ban 250 millióan éltek vidéken a nemzeti szegénységi küszöb alatt, addig 2017-re számuk 30 millióra csökkent.
Kína ezalatt a negyven év alatt a legalapvetőbb mezőgazdasági és ipari termelést folytató országból globális feldolgozóipari motorrá fejlesztette fel magát, mostanra pedig már megindult a belső fogyasztásra és szolgáltatóipari szektorra támaszkodó növekedés felé vezető úton.
Kína mostanra a nemzetközi élvonalba küzdötte fel magát olyan területeken, mint például az online kereskedelem vagy az erőforrás-megosztó gazdaság
- mutatott rá, kiemelve, hogy a feltörekvő vállalkozói réteg az új technológiai fejlesztési eredményekkel teljesen új innovatív ipari ágazatokat hoz létre. Leszögezte, hogy véleménye szerint Kína látványos sikerei mögött a „szociális hajtóerő” rejlik mint meghatározó tényező. „Az 1978-ban útjára indított reformok szabad utat nyitottak az emberek fejlődési és fejlesztési törekvései, a jobb élet utáni vágyuk megvalósítása előtt” – fogalmazott.
Nakao Takehiko beszédében méltatta Kína megingathatatlan elkötelezettségét a szabadpiaci, szabadkereskedelmi és szabad beruházási rendszer adoptálása mellett. Az ADB elnöke szerint
a világ második legnagyobb nemzetgazdasága előtt továbbra is az egyik legnagyobb kihívás annak biztosítása, hogy a teljes lakosság egyaránt részesedhessen az elért gazdasági eredményekből azzal együtt is, hogy már milliókat sikerült a szegénységből kiemelni.
Komoly kihívást jelent emellett Kína számára még a klímaváltozás hatásainak a kezelése, a környezeti károk mérséklése, valamint a népesség elöregedése is – mondta el az ADB elnöke.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.