Az idei első negyedévben az ország 15–74 éves népességének 62 százaléka, 4,6 millió fő tartozott a gazdaságilag aktívak közé – közölte a megyéket összehasonlító kiadványában a KSH. Országosan 67 ezer fővel dolgoztak többen, mint egy éve, a munkanélküliek száma pedig 29 ezer fővel csökkent.
A foglalkoztatottak aránya a legtöbb megyében emelkedett, leginkább – legalább 3 százalékponttal – Nógrád, Zala és Győr-Moson-Sopron megyékben. Utóbbiban volt a legmagasabb, 65,4 százalékos a foglalkoztatási arány, míg a legalacsonyabbat, 48,1 százalékot Somogy megyében mérték.
A munkanélküliségi ráta országosan az egy évvel korábbi 4,5-ről 3,9 százalékra csökkent, a legalacsonyabb – 2,0 százalék alatti – Vas, Győr-Moson-Sopron, Tolna, Komárom-Esztergom és Pest megyékben, a legmagasabb – 7,0 százalék feletti – Nógrád, Baranya, Szabolcs-Szatmár-Bereg és Somogy megyékben volt.
A vizsgált időszakban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók havi bruttó átlagkeresete 316 ezer, míg adókedvezmények nélküli nettó átlagkeresete 210 ezer forint volt.
A budapesti székhelyű szervezeteknél dolgozók keresték a legtöbbet, a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyeiek a legkevesebbet: az országos átlag csaknem 1,3-szeresét, illetve héttizedét. A bruttó és a nettó átlagkeresetek országosan egyaránt 12,4 százalékkal emelkedtek az egy évvel korábbihoz képest. A növekedés 10,1 és 14,2 százalék között szóródott, mértéke Vas megyében volt a legkisebb, Baranyában pedig a legnagyobb.
Az idén március végén 1 millió 882 ezer gazdasági szervezetet tartottak nyilván, ami 1,6 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A
regisztrált társas vállalkozások száma Csongrád megye kivételével minden megyében és a fővárosban is csökkent, leginkább Hevesben, ahol 3,2 százalékos a visszaesés. Az önálló vállalkozók körében valamennyi megyében és Budapesten is vállalkozásszám-bővülést regisztráltak, leginkább a 7,0 százalékos növekedést felmutató Pest megyében.
A teljes cikk a keddi Világgazdaságban olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.