BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az oktatási rendszer is hívószó volt a BMW-nek

Palkovics László szerint a BMW döntésében oktatási rendszerünk is szerepet játszott.

A BMW döntésében jelentős szerepet játszott az oktatási rendszerünk, nemcsak a felsőfokú, hanem a középfokú is – mondta a Világgazdaságnak Palkovics László innovációs és technológiai miniszter. Az a célkitűzés – amely 2014-ben jelent meg a hazai felsőoktatásban –, hogy ha lehet, a munkaerőpiaci igényeket az egyetemeken össze kell hangolni, pontosan összecseng a német felsőoktatásban zajló folyamatokkal.

Az biztos, hogy át fogja rajzolni a felsőoktatás térképét az épülő BMW-gyár, és nem csupán Debrecenben. A folyamat hasonló lesz, mint ahogy ez történt korábban Győrben az Audi-gyár, valamint Kecskeméten a Mercedes-gyár építése miatt. Talán annyi a különbség, hogy a debreceni egy nagy tudományegyetem, de már két éve elkezdődött a műszaki képzések fejlesztése – tette hozzá a miniszter.

Többször tárgyaltam a BMW vezetésével, mielőtt a német autógyár bejelentette, hogy Magyarországon bővíti járműgyártását

– mondta lapunknak a miniszter. Hozzátette: a BMW-nek a Debreceni Egyetemmel kapcsolatban annyi kérése volt, hogy azokon a területeken, ahol villamos-, illetve mechanikus mérnökök képzése zajlik, növelni kell a létszámot és a képzéseket.

Fotó: MTI/Ujvári Sándor

Debrecenben már több műszaki hallgatót képeznek, mint Győrben, ugyanakkor folyik a megfelelő oktatói-kutatói stáb összeállítása, ami a debreceni ipari vállalatok mérnökigényeinek felmérésére vonatkozik – mondta Palkovics László. Mint ismert, a BMW múlt héten jelentette be, hogy

több mint egymilliárd eurós beruházással évi 150 ezer autó gyártására alkalmas gyárat épít Debrecenben.

Az üzem építése 2019-ben, a termelés pedig 2023 körül kezdődhet. Az üzemben hagyományos, elektromos és hibrid meghajtású modelleket is gyárthatnak. Sajtóinformációk szerint

a BMW körülbelül háromezer munkavállalót fog első körben a gyártási folyamataihoz alkalmazni, akik közül 10-15 százaléknak általában műszaki vagy felsőfokú végzettségű szakembernek kell lennie, de ez kielégíthető ma is

– tette hozzá a miniszter. De szerinte nemcsak a BMW-gyárra, hanem a beszállítói környezetére is tekintettel kell lenni. A tapasztalatok szerint legalább akkora kapacitású szakemberbázisra van szükség a beszállítóknál is, mint az autógyárakban.

A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.