BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megmérték a versenykultúrát

Fókuszcsoportoktól szerzett visszajelzéseket is hasznosít munkája során a versenyhivatal.

A napokban zárult le a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) komplex versenykultúra-felmérése, amelyet a Masmi Hungary Kft. készített el – közölte a versenyhatóság a Világgazdaság érdeklődésére. A GVH 2003 óta rendszeresen, néhány éves időközönként térképezi fel a lakosság, illetve egyes fókuszcsoportok (jogászok, vállalatvezetők, gazdasági újságírók, közbeszerzési szakértők) körében, hogyan alakul a versenyhivatal és a versenyszabályok ismertsége Magyarországon.

A kutatásban az idén mintegy 2000 főt kérdeztek meg, és több mint negyven napon át tartott.

A Masmi nettó 4,2 millió forint megbízási díjért végezte el a munkát. A GVH ennek kapcsán jelezte, hogy a cég árajánlata volt a legkedvezőbb a hat beérkező pályázat közül. A Masmi egyébként nem először nyert a versenyhivatal felhívásain: tavaly a középiskolás és fiatal felnőtt korcsoportok versenyismereteit „szűrte le” másfél millió forintért.

Fotó: Kallus György / VG

A versenyhivatal legutóbb 2015-ben rendelt komplex versenykultúra-felmérést, amelyet akkor a TNS-Hoffmann végzett nettó 3,9 millió forintért. Abból a vizsgálatból egyebek mellett az derült ki, hogy a magyar társadalom alig egyharmada hallott a versenytörvény létezéséről, a GVH-ról a válaszadók kétharmadának volt tudomása. Három éve a megkérdezettek mindössze 3 százaléka nyilatkozott úgy, hogy tisztában van a hatóság munkájával.

A versenyhivatal szerint ezekre a közvélemény-kutatásokra azért van szükség, mert segítik a GVH-t abban, hogy nyomon kövesse a versenyszabályokkal és a saját munkájával kapcsolatos véleményeket, amelyek aztán hozzájárulnak a versenykultúra és a tudatos fogyasztói döntéshozatal fejlesztéséhez.

A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.