BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Továbbra is pörög a hazai turizmus

2,9 százalékkal nőtt a szálláshelyek vendégéjszakában mért vendégforgalma – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) gyorsjelentéséből. A Magyar Turisztikai Ügynökség beszámolója szerint a román és az amerikai turisták száma nőtt leginkább.

Augusztusban a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 0,2 százalékkal mérséklődött, a belföldi vendégek által eltöltötteké 5,7 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron számolt – összes bruttó árbevétele 12 százalékkal emelkedett. 2018. január–augusztusban a kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakában mért vendégforgalma 4, bruttó bevétele 9,2 százalékkal volt több, mint 2017 azonos időszakában.

Idén augusztusban az előző év azonos hónapjához képest a külföldi vendégek száma 2,7 százalékkal emelkedett, és megközelítette a 740 ezret. Az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 0,2 százalékkal csökkent az előző évi magas bázishoz képest, de így is meghaladta a 2 milliót.

A vendégéjszakák száma a szállodákban, panziókban és a közösségi szálláshelyeken emelkedett, az üdülőházakban és a kempingekben visszaesett. A vendégéjszakák 70 százalékát realizáló szállodákban a növekedés mértéke 0,8 százalék volt. Minden második vendégéjszakát a Budapest–Közép-Dunavidék régióban töltötték a külföldiek, 3,4 százalékkal többet, mint az előző év azonos hónapjában.

Fotó: Pixabay

A belföldi vendégek száma 5,6 százalékkal bővült, és meghaladta a 870 ezret. Az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 5,7 százalékkal nőtt, megközelítette a 2,5 milliót.

A vendégéjszakák száma mindegyik szállástípusban és a Tisza-tó kivételével mindegyik turisztikai régióban emelkedett. A legnépszerűbb régióban, a Balatonnál, 0,8 százalékkal több vendégéjszakát regisztráltak a szálláshelyek.

A szállodák szobakihasználtsága 2 százalékponttal 75,8 százalékra nőtt. Az összes bruttó árbevétel folyó áron 12 százalékkal (63 milliárd forintra) nőtt, ezen belül a szállásdíjbevétel 11 százalékkal (40 milliárd forintra) emelkedett.

Fotó: KSH

Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok 1,4 százalékkal kevesebbet, 3,2 milliárd forintot fizettek a kereskedelmi szálláshelyeken.

Augusztus 31-én az előző év azonos időpontjához képest 3470 kereskedelmi szálláshely 99 ezer szobával és közel 359 ezer férőhellyel várta a vendégeket. A szobák száma szinte változatlan volt, a férőhelyek száma 1,2 százalékkal csökkent.

Január–augusztusban az előző év azonos időszakához képest a kereskedelmi szálláshelyek 4 százalékkal több, összesen több mint 22 millió vendégéjszakát regisztráltak.

A külföldi vendégek 3,1 (10,7 millió), a belföldi vendégek 4,8 százalékkal több (11,3 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.

A szállodák szobakihasználtsága 2,2 százalékponttal 61,8 százalékra emelkedett.

A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron 9,2 százalékkal magasabb – összesen 340 milliárd forint bruttó árbevételt értek el. Ezen belül a szállásdíjbevétel 7,4 százalékkal nőtt, és megközelítette a 203 milliárd forintot.

A román és az amerikai turisták egyre lelkesebbek

A kedvező tendenciák fenntartását segíti a Magyar Turisztikai Ügynökség októberben elindított új őszi belföldi forgalomélénkítő kampánya is, amelyben a Turisztikai Ügynökség arra buzdítja a hazai utazó közönséget, hogy fedezzék fel új kedvenc helyeiket, és élményeiket mutassák meg, ajánlják mások számára.

Magyarország továbbra is népszerű úti cél a külföldi turisták szemében is.

Augusztusban a fő küldőpiacaink közül a legnagyobb növekedés a Romániából és az Egyesült Államokból hazánkba látogató turisták számában volt,

ez utóbbi eredményhez hozzájárulhatott a közvetlen légiösszeköttetés mellett a Budapestet népszerűsítő nemzetközi kampányunk is, a Spice of Europe. Budapest ma már az egyik legnépszerűbb európai nagyváros, azonban célunk, hogy Magyarország egészét, és turisztikai desztinációit is felhelyezzük a turisták térképére, ezért hamarosan új nemzetközi kampány is indul.

Siófok a legnépszerűbb turistacélpont

Az 1-2 éjszakás üdülés volt a legnépszerűbb a harmadik negyedévben, a foglalások több mint fele ilyen rövid időtartamra szólt

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.