Augusztusban a külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 0,2 százalékkal mérséklődött, a belföldi vendégek által eltöltötteké 5,7 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron számolt – összes bruttó árbevétele 12 százalékkal emelkedett. 2018. január–augusztusban a kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakában mért vendégforgalma 4, bruttó bevétele 9,2 százalékkal volt több, mint 2017 azonos időszakában.
Idén augusztusban az előző év azonos hónapjához képest a külföldi vendégek száma 2,7 százalékkal emelkedett, és megközelítette a 740 ezret. Az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 0,2 százalékkal csökkent az előző évi magas bázishoz képest, de így is meghaladta a 2 milliót.
A vendégéjszakák száma a szállodákban, panziókban és a közösségi szálláshelyeken emelkedett, az üdülőházakban és a kempingekben visszaesett. A vendégéjszakák 70 százalékát realizáló szállodákban a növekedés mértéke 0,8 százalék volt. Minden második vendégéjszakát a Budapest–Közép-Dunavidék régióban töltötték a külföldiek, 3,4 százalékkal többet, mint az előző év azonos hónapjában.
A belföldi vendégek száma 5,6 százalékkal bővült, és meghaladta a 870 ezret. Az általuk eltöltött vendégéjszakák száma 5,7 százalékkal nőtt, megközelítette a 2,5 milliót.
A vendégéjszakák száma mindegyik szállástípusban és a Tisza-tó kivételével mindegyik turisztikai régióban emelkedett. A legnépszerűbb régióban, a Balatonnál, 0,8 százalékkal több vendégéjszakát regisztráltak a szálláshelyek.
A szállodák szobakihasználtsága 2 százalékponttal 75,8 százalékra nőtt. Az összes bruttó árbevétel folyó áron 12 százalékkal (63 milliárd forintra) nőtt, ezen belül a szállásdíjbevétel 11 százalékkal (40 milliárd forintra) emelkedett.
Széchenyi Pihenőkártyával a kártyatulajdonosok 1,4 százalékkal kevesebbet, 3,2 milliárd forintot fizettek a kereskedelmi szálláshelyeken.
Augusztus 31-én az előző év azonos időpontjához képest 3470 kereskedelmi szálláshely 99 ezer szobával és közel 359 ezer férőhellyel várta a vendégeket. A szobák száma szinte változatlan volt, a férőhelyek száma 1,2 százalékkal csökkent.
Január–augusztusban az előző év azonos időszakához képest a kereskedelmi szálláshelyek 4 százalékkal több, összesen több mint 22 millió vendégéjszakát regisztráltak.
A külföldi vendégek 3,1 (10,7 millió), a belföldi vendégek 4,8 százalékkal több (11,3 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.
A szállodák szobakihasználtsága 2,2 százalékponttal 61,8 százalékra emelkedett.
A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron 9,2 százalékkal magasabb – összesen 340 milliárd forint bruttó árbevételt értek el. Ezen belül a szállásdíjbevétel 7,4 százalékkal nőtt, és megközelítette a 203 milliárd forintot.
A kedvező tendenciák fenntartását segíti a Magyar Turisztikai Ügynökség októberben elindított új őszi belföldi forgalomélénkítő kampánya is, amelyben a Turisztikai Ügynökség arra buzdítja a hazai utazó közönséget, hogy fedezzék fel új kedvenc helyeiket, és élményeiket mutassák meg, ajánlják mások számára.
Magyarország továbbra is népszerű úti cél a külföldi turisták szemében is.
Augusztusban a fő küldőpiacaink közül a legnagyobb növekedés a Romániából és az Egyesült Államokból hazánkba látogató turisták számában volt,
ez utóbbi eredményhez hozzájárulhatott a közvetlen légiösszeköttetés mellett a Budapestet népszerűsítő nemzetközi kampányunk is, a Spice of Europe. Budapest ma már az egyik legnépszerűbb európai nagyváros, azonban célunk, hogy Magyarország egészét, és turisztikai desztinációit is felhelyezzük a turisták térképére, ezért hamarosan új nemzetközi kampány is indul.
Az 1-2 éjszakás üdülés volt a legnépszerűbb a harmadik negyedévben, a foglalások több mint fele ilyen rövid időtartamra szólt
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.