Alen Scuric légiközlekedési szakértő a Tangosix szlovén hírportálnak azt mondta: csak a csoda segíthet a vállalaton. „Amennyiben Szlovénia nem államosítja újra az Adriát, nem fogja túlélni a vállalat, ha viszont megteszi, egy sokkal rosszabb állapotban lévő légitársaságot kap vissza, mint amilyet eladott” – hangsúlyozta. Úgy vélte: az Adria Airways helyzetét a rossz üzleti döntések idézték elő.
Alenka Bratusek közlekedés miniszter néhány nappal ezelőtt a sajtónak úgy nyilatkozott: a tárca előkészületeket tett annak érdekében, hogy biztosítsa a főbb repülőjáratok zavartalan működését, amennyiben az Adria Airways valóban csődbe jut. Hozzátette: a német befektető nem volt a legjobb választás.
A Brnik repülőtérről 12 légitársaság több mint 260 járatot indít hetente 27 célállomásra, 20 országba. Az Adria Airways légitársaság szállítja a Ljubljanán keresztül utazók 52 százalékát.
A Siol.net szlovén hírportál arról számolt be, hogy az Adria Airways adóssága eléri az 50 millió eurót, a menedzsment pedig nem tudd ennyi pénzt előteremteni.
A legnagyobb szlovén légitársaság 2018-as pénzügyi jelentése szerint 5 millió euró nettó veszteséget könyvelt el. Januárban a 400 alkalmazottat foglalkoztató vállalat csak a légiforgalmi irányításnak több mint egy millió euróval tartozott, míg a többi hitelező nem hajlandó nyilvánosságra hozni követeléseit – írta a szlovén hírügynökség, az STA.
A vállalatnál nem elég a személyzeti létszám, az utóbbi időben egyre többször mondják le a járatatokat. A légitársaság korábbi vezetői a pénzügyi problémákat a svájci leányvállalattal, a Darwin Airline 2017-es csődbemenetelével hozzák összefüggésbe, amelyet abban az évben vett át az Adria Airways, valamint szerintük a 2018-as pénzügyi jelentés sem hiteles, és nem a vállalat valós helyzetét tükrözi.
A szlovén kormány 2021-ig nem nyújthat pénzügyi mentőövet a vállalatnak, mert a cég 2011-ben már kapott állami támogatást, és az európai uniós előírások szerint az szlovén állam 10 évig nem nyújthat újabb segítséget az Adriai Airwaysnek.
A vállalatot az AirHelp, a légi utasok jogaival foglalkozó egyik legjelentősebb cég a megbízható globális légitársaságok ranglistáján a 63. helyre sorolta a 72-ből.
A légitársaság 2013-ban került fel a privatizálandó szlovén állami vállalatok listájára, mert az utolsó években pénzügyi nehézségekkel küzdött, egyebek között a banki tartozás miatt. Stratégiai partnert azonban többszöri próbálkozás után sem sikerült találni a cég számára. A 4K Invest befektetési alap 2016 óta az Adria Airways közel száz százalékos tulajdonosa.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.