BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csúcsot dönthet az idei dinnyeexport

A magyar görögdinnye két és fél hete jelent meg az áruházakban, azóta lényegében mindenütt megfeleződtek az árak. A szokatlanul korai tavalyi termés után az idén van még elmaradás az értékesítésben, összességében azonban reális cél az ötszázalékos növekedés.

A hazai termesztésű görögdinnye szezonja néhol 200, jellemzően azonban inkább 250-300 forint körüli kilóárral július 10–11-én kezdődött meg a magyarországi áruházláncoknál, az azóta eltelt két és fél hétben az üzletek többségénél 110–120, de van, ahol csupán 160–200 forintig estek az árak – derül ki a Világgazdaság körképéből, amely a Tesco, a SPAR, a Lidl, a CBA, az Auchan és az Aldi válaszain alapul. A Tesco sajtóosztályán arra hívták fel lapunk figyelmét, hogy a szezon indulása óta kizárólag magyar dinnye érkezik az áruházakba, ez alól csak azok a sárgadinnyék képeznek kivételt, amelyeket idehaza nem termesztenek.

Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője kiemelte, hogy az idén a görögdinnye a normál időszakban, a tavalyi induláshoz képest két héttel később jelent meg, hozzá hasonlóan Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója is hangsúlyozta: amint megfelelő mennyiségben és minőségben elérhetővé vált a magyar görögdinnye, azonnal megszüntették a gyümölcs behozatalát, és teljes egészében átálltak a hazai értékesítésére. Kifejtette, hogy a termék iránti kereslet nagymértékben függ az időjárástól: kánikulai időszakban a normál hőmérsékletű napokhoz képest megháromszorozódik az eladások mennyisége. Egy hidegfront esetén viszont szinte teljesen megáll a dinnye értékesítése, ekkor az árak is jelentős mértékben csökkennek, éppen a kereslet mérséklődéséből fakadóan.

Fotó: Shutterstock

Jelentősebb árzuhanásra nem számít a CBA, már csak azért sem, mert heteken belül elfogy a termés. Fodor Attila úgy látja, hogy a vásárlók jellemzően a közepes és nagyobb méretű dinnyéket keresik, a kisebbek iránt mérsékeltebb a kereslet.

Az Auchannál is hangsúlyozták, hogy a meleg időnek hála, keresik a fogyasztók a dinnyeféléket.

A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.