A hogyan a kiskereskedelemben, úgy a kultúrában és a vendéglátásban is hódít Budapesten a pop up, amely szorosan kapcsolódik a közösségi médiához, ahol célzottan és koncentráltan lehet információt eljuttatni a kibocsátótól a felhasználóig. Ennek hatását egyre több ideiglenesen felbukkanó kereskedő használja ki jól. A lakásvásárok (például a tavaszi időszakban a növények, a nyári időszakban a dizájner ruházat, ősszel a kézműves élelmiszerek és befőttek, télen a karácsonyi díszek árusítása) egyik nagy előnye, hogy ugyanazon a helyen más-más terméket lehet értékesíteni, a marketinget pedig a közösségi média adja.
Ez egyfajta piacként is működik, a termelő vagy a kereskedő azt értékesíti, amit beszerzett vagy termelt. Nincs raktárkészlet, nem kell bíbelődni a készleten tartással. Budapest tömve van kis lakásboltokkal, ám a pop up jellemző a kultúrára is. Budapesten ma már nemcsak színházban lehet jó darabokat nézni, hanem lakásokban, egykori üzlethelyiségekben is. Kép- és fotótárlatok is nyílnak pop up jelleggel, vagyis minden, ami közérdeklődésre tart számot. Ez természetesen nem Budapest-specifikus, sőt nem is innen indult, ugyanakkor tény, hogy a budapesti showbiznisz és a vendéglátóipar mindezt tökélyre fejlesztette.
A valódi budapesti életérzés, hogy a város bármelyik pontján, a hét bármely napján kialakulhat spontán buli, amihez nagyban hozzájárulnak a pop up gasztro- és fröccsözőhelyek. A két ikonikus hely a Pontoon és a Fellini. Az előbbi a belváros kellős közepén szolgáltat esténként minifesztivált, programokkal és persze fröccsel. A kilátás, a miliő és a Duna-part igazi hipszter hellyé teszi. Nemcsak arról van szó, hogy kellemes szórakozást kínál, hanem tömegeket visz közelebb a Dunához és ezen keresztül Budapesthez. Nagyjából hasonló a helyzet a Fellinivel is, amely a Római-parton található. Ez külvárosias, inkább plázsszerű hely, napozóágyakkal, láblógatókkal és remek falatozóval, leginkább sörözgetőkkel, de a kulturális program itt is megtalálható. A város számos pontján vannak hasonló pop up helyek, nem csak a Duna mellett.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatják
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.