BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Koncesszió jöhet a mobilfizetésben

Egy uniós bírósági ítélet miatt újra kell szabályozni a nemzeti mobilfizetési rendszert.

A kormány kész arra, hogy módosítsa a nemzeti mobilfizetési rendszer jogszabályi környezetét, és új szabályozást hozzon létre – olvasható a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (NM) előző évről szóló gazdasági jelentésében. Az erről szóló bekezdésben az szerepel, hogy

az újonnan kialakított struktúrában az egységes szolgáltatást már egy koncessziós modellben biztosítanák a mostani monopolhelyzetet felváltva a piacon.

A kilátásba helyezett változások határideje egyelőre kérdéses, de a folyamat még biztosan évekig eltart, tekintetve, hogy a vonatkozó közszolgáltatási szerződést 2018. december 20-án meghosszabbították az NM-mel 2022 végéig. A társaság menedzsmentje a nyilvánosan elérhető beszámolóban éppen ezért úgy értékelte a mostani helyzetet, hogy az a vállalkozás folytatásának elvét rövid távon várhatóan nem sérti.

Az ügy háttere 2016 novemberére nyúlik vissza, amikor az Európai Bizottság (EB) kötelezettségszegési eljárást indított a nemzeti mobilfizetési rendszer miatt a magyar állammal szemben. A kereset kapcsán az Európai Unió Bírósága tavaly november 7-én hozott ítéletet. Ebben a testület kimondta, hogy Magyarországon egy átjárható és transzparens szolgáltatás jött létre, illetve elutasította a bizottságnak a rendszer felszámolását célzó indítványát, ám a mobilfizetés megalkotása érdekében tett jogszabályi beavatkozás mértékét túlzónak találta. A bíróság ezért ajánlásokat fogalmazott meg arra, hogy milyen lépéseket vár a magyar féltől. Ezekről a bizottság főigazgatója 2018. december közepén levélben kért tájékoztatást, amelyre reagálva a magyar kormány rögzítette, hogy új szabályozási kereten dolgozik, összhangban az uniós bírósági döntésben szereplő javaslatokkal.

A teljes cikket a Világgazdaság pénteki számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.