Okostöltési megoldások nélkül olyan beruházásokra lesz szükség a hazai villamosenergia-rendszerben, amelyek erősen megdobják az új infrastruktúra kiépítésének költségeit – mutatott rá a Világgazdaság kérdésére válaszolva Jászay Tamás, a Magyar Energetikai Társaság elnökségi tagja. Az okostöltés esetében kihasználjuk az áramhálózatok és az erőművek kapacitását, ezzel minimalizáljuk a szükségessé váló hálózati beruházásokat, valamint nem csúcsidőben töltünk, amikor a legdrágább a villany. Ezzel a töltésért fizetendő díjak is csökkenthetők, így válhat versenyképessé ez a környezetvédelmi megfontolásokból előtérbe helyezett közlekedési mód.
Egy lemerült Nissan Leaf utcai egyenáramú töltése 3000 forintba kerül az egyik hazai szolgáltatónál, a kilowattóránkénti háztartási áramtarifa 38 forint. Ha 20 kilowattórányi energia kerül az akkumulátorba, ez fajlagosan 150 forintból hozható ki, vagyis az otthoni ár négyszereséből.
Ugyanezen autó váltóáramú töltése ugyanennél a szolgáltatónál tranzakciónként 2000 forint.
Viszont – mivel ez a típus csak egy fázison tud tölteni – fél óra alatt, amennyi időt a benzinkúton egy autós reálisan tartózkodik, kilowattóránként több mint 500 forintra jön ki az áramköltség, vagyis az ár ekkor már tizenháromszoros is lehet. A Renault Zoe egyenárammal nem tölthető, váltóárammal három fázison fél óra alatt 11 kilowattórát vesz fel. Ez fajlagosan 182 forint kilowattóránként, itt a szorzó már csaknem ötszörös.
Az előbbieknél jóval alacsonyabb egy másik szolgáltató egyenáramú villámtöltőinek percenként 50 forintos tarifája, amivel 60 forintba kerül a kilowattóra, „csak” 60 százalékkal drágább a háztartásinál, de megeshet, hogy ez csak bevezető ár.
A harmadik szolgáltató percenkénti 100 forintos tarifája kilowattóránként 120 forintot jelent, ami valamivel több, mint háromszorosa a háztartási villanyárnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.