Az európaiak többsége pozitívan vélekedik az unió nemzetközi kereskedelempolitikájáról, mintegy 60 százalékuk véli úgy, hogy személyesen is előnyöket nyújt számára az unió állal folytatott nemzetközi kereskedelem. Az arány 16 százalékponttal magasabb a 10 éve mért adatnál – derült ki az Európai Bizottság szerdán közzétett tematikus Eurobarométer felméréséből.
A felmérés szerint a válaszadók 71 százaléka gondolja azt, hogy az Európai Unió (EU) hatékonyabban képes megvédeni hazája kereskedelmi érdekeit annál, mintha az adott ország egyedül képviselné azokat.
A válaszadók 54 százaléka úgy vélte, hogy az EU kereskedelempolitikájának mindenekelőtt az unión belüli munkahelyteremtés célját kellene szolgálnia.
Az uniós környezetvédelmi és egészségügyi normák védelme ugyancsak fontossá vált az európaiak számára: minden második válaszadó ezt nevezte meg az egyik prioritásnak.
Ez 20 százalékponttal több, mint 2010-ben.
Az európaiak több mint fele azt is elismerte, hogy az uniós kereskedelempolitika már figyelembe veszi a nemzetközi kereskedelem társadalmi, környezeti és emberi jogi hatásait az EU-n belül és világszerte.
Az emberek háromnegyede egyetértett abban, hogy a nemzetközi kereskedelmet szabályozni kell.
Tízből hatan bíznak abban, hogy az unió nyílt és átlátható módon folytatja kereskedelempolitikáját. Azok közül, akik szerint a nemzetközi kereskedelem előnyöket jelent számukra, 54 százalék a szélesebb áruválasztékban látta ezt az előnyt, 36 százalék az alacsonyabb árakban. Ezek az előnyök kézzelfoghatóbbnak tűnnek a fiatal, a magasabb végzettségű és a magasabb jövedelemmel rendelkező válaszadók számára.
A megkérdezettek több mint fele egyetértett azzal, hogy az uniónak magasabb importvámokat kell kivetnie a nemzetközi kereskedelmi szabályokat felrúgó nem uniós országok vagy vállalkozások termékeire
– közölte az uniós bizottság.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.