BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kérdéses a turisztikai cégek jövője

A koronavírus-járvány rányomja a bélyegét a turizmusra, a hazai vendégfogadással foglalkozó szakemberek is számos problémával küzdenek.

A koronavírus-járvány rányomja a bélyegét a turizmusra, és annak ellenére, hogy mindeddig nem volt magyarországi megbetegedés, a hazai vendégfogadással foglalkozó szakembereknek is számos problémával kell megküzdeniük – hangzott el a Magyar Beutaztatók Szövetségének (Mabeusz) díjátadó gáláján. Az év szállodája a Hilton Hotel Budapest, az év étterme a Múzeum kávéház, az év beutaztatója pedig Réfi-Oszkó Dorottya, a Microcosmos társtulajdonosa lett. Az eseménnyel párhuzamosan zajlott egy internetes szakmai konferencia is.

A világ szinte minden pontjáról bekapcsolódó, több mint kétezer résztvevő egyetértett abban, hogy az átmeneti visszaesést olyan kényszerű szünetként kell kezelni, amelyet érdemes a későbbi fejlesztések kidolgozására, a munkatársak tréningjére és a fogyasztói igények változásának feltárására fordítani.

Fotó: Kallus György

A hazai beutaztatási szakma számára a január–február nem erős időszak, ám annak, hogy a diákturizmus a legtöbb országban leállt, már érezhető a hatása. Budapest és az ország február közepe és április vége között szokta fogadni ezeket a csoportokat, sokat gyengít az előszezonon, hogy most nem jönnek. Ennél is súlyosabb érvágás lehet a konferenciaturizmus visszaesése: a lemondott, több száz fős események nemcsak a szállodáknak, hanem a kapcsolódó eseményeket szervező turisztikai vállalkozásoknak is érzékeny veszteséget okoznak.

Ma még nehéz megjósolni, hogy a fentiek milyen mértékben alakítják át a kínálati piacot, hiszen a vállalkozások tőkeerejéről nincsenek információk. A legtöbb cégnél költségstopot rendeltek el, a nem életbe vágó fejlesztések megvalósítását elhalasztották.

A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.