Egy, a trendek szempontjából iránymutatónak számító szállítmányozó cég hajói ismét
raktérkapacitásuk 70 százalékos kihasználtságával közlekednek az Ázsián belüli útvonalakon, ami megfelel a historikus átlagnak, és jócskán meghaladja a február elején mért 50 százalékos értéket.
A régión belül már csak a Kína−Dél-Korea viszonylatnak kell teljesen magához térnie, miközben az ASEAN-országok gazdasága, melyeket csak kis mértékben érintett Kína februári leállása, a többinél gyorsabban talpra tudtak állni – írja elemzésében a Fidelity International.
A szárazföld belsejében is a kikötőkéhez hasonló élénk tevékenység tapasztalható. A kínai futárszolgálatok csomagelosztó központjai ismét
90 százalékot meghaladó kapacitással dolgoznak, hogy felszámolják az utazási korlátozások és a karantén által előidézett februári munkaerőhiány alatt kialakult torlódást.
Az ellátási láncok számos iparágban szintén újra beindultak. Ágazati elemzőink a vegyiparban dolgozó vállalatvezetőktől azt tudták meg, hogy a talpra állás a vártnál sokkal gyorsabban végbement, és a gyártás mára csaknem normál tempóban zajlik. Az okostelefon- és félvezetőgyártók március végére várják, hogy a termelés a február közepén mért 70 százalék alattiról visszatér a szokásos szint 90 százalékára.
Az elmúlt hetekben lebonyolított tenderek számából ítélve az 5G-technológiához kapcsolódó beruházások szintje is töretlen maradt: a China Mobile például 232 000 darab 5G-s bázisállomás telepítését és a lefedettség 28 kínai régióra való kiterjesztését tervezi.
A kormány erősen támaszkodik a telekom-vállalatokra,
mert az 5G bevezetésére és elterjesztésére afféle ösztönző hatásként tekint, amely nagyot lendíthetne a kisebb, helyi részegység-gyártókon is.
Bár Ázsia ellátási láncai és szállítási kapacitásai kezdenek újból csatarendbe állni, a fő akadályt most a járvány által a globális keresletre gyakorolt kedvezőtlen hatás jelenti. A fémgyártással és bányászattal foglalkozó vállalatok, melyek az elmúlt napokban az ázsiai kereslet meredek élénkülését tapasztalták, most a világ többi részén – főleg Európában – hirtelen
a kereslet zuhanásával kénytelenek szembenézni.
Ez a helyzet lassan kínálati problémává is átalakul, mivel a járvány közvetlenebb hatásai egyes ellátási láncokra is egyre nagyobb nyomást kezdenek gyakorolni – eddig már nagy rézipari projekt is bejelentette, hogy lebonyolításukra kedvezőtlen hatással van a kialakult helyzet.
A vegyipari termékek iránti kereslet szintén kihívásokkal küzd Kínában – ennek hátterében az autóértékesítés megtorpanása áll. Ami a technológiai ipart illeti – az 5G bevezetésén kívül – a külföldi kereslet csökkenése a következő pár hétben fokozatosan egyre érezhetőbbé válik majd. Ugyanakkor
kedvező „mellékhatásokat” is tapasztalhatunk, például a távmunkához szükséges berendezések és adatközpontok iránt kereslet növekedését,
valamint a Kína és USA közötti kereskedelmi feszültség csökkenését.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.