Magyarországon 3,3 millióan vásárolnak online, közülük kétmillióan (84 százalék) külföldről, Európán kívülről is rendelnek – közölte kutatási eredményét a Világgazdasággal a Magyar Posta. A határon túli e-kereskedelmi túlsúly miatt is lényeges, hogy a koronavírus megjelenése Európában óriási csapást mért a nemzetközi postai forgalomra. A légi járatok számának drasztikus csökkenésével több nemzetközi útvonal egyszerűen megszűnt, a rendelkezésre állók pedig magasabb költséggel működnek. A szállítás a Magyar Posta szerint
útvonaltól függően a 40-50 százalékos emelkedéstől az ötszörös megugrásig terjedően drágul. Eközben visszaesett a forgalom, ezért a bevétel is jóval kisebb, ráadásul a járvány a szolgáltatóknak extra kiadásokat okoz.
Az unión kívülről érkező, online rendelt termékek nagy része az Egyesült Államokból és a Távol-Keletről, főként Kínából származik – mondta a Világgazdaságnak Fucskó Ádám, a Magyar Posta nemzetközi csomagokkal foglalkozó osztályvezetője.
A távol-keleti küldemények kiszállítási ideje jelenleg 3-8 hét, az amerikaiaké 8-12 hét, de ez sincs kőbe vésve.
Fucskó Ádám rávilágított, hogy kiszámíthatatlan a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér mellett működő Nemzetközi Posta Kicserélő Központ terhelése is: voltak napok, amikor légi úton egyáltalán nem érkezett küldemény, de közúton is alig, máskor viszont a napi átlag többszörösét kellett az üzemnek feldolgoznia.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.