Pünkösdre datálja a belföldi turizmus újraindulásának kezdetét Flesch Tamás, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) elnöke, aki a Világgazdaság megkeresésére elmondta, hogy
a foglalások többsége most még augusztusra szól, júliusra nem sokan terveznek.
Egyelőre csak a vidéki szállodák körében indult meg a mozgolódás, el is kezdték összeállítani a kezdő személyzetet. A nyitás számottevően többe kerül, mint a bezárás, és nem minden vállalkozásnak lesz ideje kivárni a jobb időket. A Balatonnál jó nyári szezonra ad esélyt, hogy valószínűleg nem kevesen nyaralnak itthon az idén. A belföldi vendégéjszakák számának alakulásában így a nyári hónapok még pozitív meglepetéseket is tartogathatnak.
Az idei szezont azonban erőteljes belföldi forgalomnövekedés esetében sem lehet majd összehasonlítani a tavalyival, a korábbi bázishoz nem lesz mérhető az éledező piac
– mondta Flesch Tamás, aki szerint a Covid–19 elleni védőoltás megjelenéséig a nemzetközi tömegturizmus beindulása kérdéses, noha minden turisztikai szolgáltató, így a szálláshelyek is speciális egészségügyi protokollal készülnek.
A különböző országok kormányai arra fogják buzdítani az utazni vágyókat, hogy otthon költsék el a pénzüket – így tesz majd a magyar turizmusirányítás is: a nagyszabású marketingkampányt már a járvány kezdetén megígérték.
Budapesten, ahol a vendégforgalom 95 százalékát a külföldi vendégek adják, az ősz előtt nem várható változás, sőt, a szállodaiparban még szeptemberre is óvatos volumeneket vázolnak.
Talán 25-30 százalékos foglaltságot hozhat a szálláshelyekre a közeli országokból érkező autós turizmus, és azok az üzleti utazók és városlátogató turisták, akik hajlandók lesznek az elsők között repülőre ülni.
Mindehhez azonban meg kell nyitni a határokat, és kölcsönös nemzetközi egyezményekben rendezni kell például a karanténszabályokat – jelezte a szakember.
A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.