A nyári szezonban jellemzően 2-6000 forintot költenek a magyar szülők strandjátékokra egy vásárlás során – derült ki a REGIO JÁTÉK friss felméréséből.
A játékkereskedő saját értékesítési adatai alapján 7900 Ft online, ill. 4100 Ft hagyományos áruházi átlagos kosárértékkel számol az idei nyáron,
a rendkívüli helyzetre tekintettel saját forgalmában nem vár számottevő növekedést. Gyaraki Dávid marketingvezető elmondta, hogy „idén is a teljes éves forgalmunk nagyjából 16 százalékát fogja adni a nyári időszak, ami a tavalyi nettó 13,2 milliárd forintos árbevételünkkel számolva 2,1 milliárd forintot jelent”.
A nyári játékpiacot a vízipisztolyok, a kerti medencék, a homokozó készletek, a strandlabdák és az úszógumik mozgatják leginkább.
„Továbbá a gyerekek és felnőttek körében egyaránt hatalmas népszerűségnek örvendenek a különböző formájú – például hattyú, fánk, unikornis – strandmatracok és úszógumik, illetve a másfél-két méter átmérőjű páva, kagyló, angyalszárny alakú matracszigetek” – tette hozzá Gyaraki Dávid. A kutatás alapján a strandolás mellett a kicsik a játszóterezést, a kirándulást és az állatkerti látogatásokat élvezik legjobban, rossz idő esetén pedig a LEGO-zás, rajzolás és tévézés nyújtja számukra a legvidámabb kikapcsolódást.
A REGIO JÁTÉK felmérése alapján a magyar kisgyermekes családok mindössze 5 százaléka tervez külföldi nyaralást, belföldön viszont a megkérdezettek 47,5 százaléka indul útnak nyáron:
legtöbben a Balaton felé veszik az irányt, kedvelt úti cél továbbá Zalakaros, Hajdúszoboszló, Nyíregyháza és Gyula is.
A kikapcsolódás alapkellékei természetesen a strandjátékok, de nem maradnak otthon az alvós plüssök, a homokozó készletek és az egész családot összehozó társas- és kártyajátékok sem.
A nyári gyermekfelügyeletben nagy segítség a szülőknek a táborozás lehetősége. Míg tavaly tízből négy 14 éven aluli gyermek volt táborban, addig idén tízből ketten élvezhetik csupán ezt az üdülési formát. A szülők 45 százaléka máshogy is meg tudja oldani, hogy ne legyen egyedül gyermeke, 30 százaléka anyagi okok miatt, 25 százaléka pedig a vírusveszély miatt nem küldi táborozni a gyermekét. „Ahol van lehetőség, ott a legnépszerűbb a 4-5 napos napközis-, sport- és alkotótábor, ezekre a válaszadók kétharmada 20-40 ezer forintot szán, amit tízből négyen további napi 1-3 ezer forint zsebpénzzel egészítenek ki” – ismertette az eredményeket a marketingvezető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.