Egyeztetéseket indított a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és a Tesco Magyarország a magyar szállítói kapcsolatok fejlesztésére. Az első találkozó a koronavírus-járvány kapcsán kialakult kihívásokra fókuszált, valamint a régión belüli exportlehetőséget vizsgálta az áruházlánc egyik beszállító partnerének részvételével. A Tesco évek óta együttműködik a NAK-kal az élelmiszeripari szektor erősítésében, a párbeszédsorozat pedig mindkét fél szerint a legjobb útja a magyar gazdák együttes támogatásának, amit a jövőben is folytatni fognak.
A magyar élelmiszerpiac jelentős változásokkal és kihívásokkal szembesült a koronavírus-járvány kapcsán, amely a hazai termelőket is aktívan érinti, és hosszú távon is éreztetheti hatását. Ezekről a nehézségekről és lehetőségekről egyeztetett nemrég a Tesco és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara egy személyes találkozón, ahol általánosságban is foglalkoztak a magyar gazdák és beszállítók helyzetével, valamint az exportlehetőségekkel.
„Magyarország egyik legnagyobb élelmiszer-kereskedőjeként elkötelezettek vagyunk a hazai szállítók és termékek mellett. Ezért évek óta szorosan együttműködünk a Kamarával a magyar élelmiszerek versenyképességének támogatásában. A járvány okozta megváltozott helyzet most különösen aktív és nyílt párbeszédet kíván, ezért is indítottunk el a korábbinál még rendszeresebb egyeztetéseket a NAK-kal, amelyek első ülésére egyik szállítónkat is elhívtuk, hogy mindannyian első kézből halljuk a tapasztalatait, és közösen tudjunk gondolkodni a további lépésekről” – mondta Kámán Tamás, a Tesco Magyarország közép-európai frissáru-igazgatója.
„Örülünk, hogy értékes megbeszélést tudtunk folytatni a Tescóval. A találkozó során olyan fontos, és a szállítók számára igazán meghatározó területeket érintettünk, mint
Ez utóbbi témához kapcsolódva természetesen előkerült az évről-évre aktuális dinnyekérdés is, vagyis a kereslethez és a kínálathoz is igazodó, ugyanakkor az exporttevékenységet és a termelőket egyaránt támogató felvásárlási árak kialakítása. Továbbá kértük az üzletlánctól, hogy azon mezőgazdasági termékek és élelmiszerek esetében, amelyek megfelelő mennyiségben rendelkezésre állnak hazai termelésből, a magyar árukat részesítsék előnyben” – mondta Éder Tamás, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara élelmiszeriparért felelős alelnöke.
„Kiszámítható és stabil partnerei vagyunk magyar szállítóinknak, támogatjuk innovatív kezdeményezéseiket és segítünk nekik a hazai és nemzetközi kihívások leküzdésében. Ezért is alapvető számunkra, hogy lehetőséget teremtsünk számukra a hazai és külföldi piacra történő értékesítésre, és minél inkább megkönnyítsük számukra ezt a folyamatot. A NAK-kal zajló személyes egyeztetések éppen ezt a törekvésünket mozdítják elő, ezért a közös érdekek mentén mind a Kamara, mind a Tesco képviselői elkötelezettek a folytatás mellett” – tette hozzá Kámán Tamás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.