A járvány miatt az idén várhatóan csökkennek a robotértékesítések, de középtávon fontos Európában az automatizálás fejlesztése, mert ebben nagy az elmaradás az Egyesült Államokhoz és a távol-keleti országokhoz képest
– mondta a Világgazdaság kérdésére Vikram Kumar, az OnRobot ügyvezető igazgatója. A Nemzetközi Robotikai Szövetség (IFR) adatai szerint tavaly 926 ipari robotot és 200-300 emberekkel együttműködő automatizált gépet, úgynevezett kobotot adtak el Magyarországon. A robotok fő hazai felhasználói az autógyártók, ám fokozódik a kereslet például az egészségipari, a felsőoktatási és a gyógyszeripari területek részéről is. Vikram Kumar szerint fontos lenne, hogy a kkv-k robotok fejlesztésébe fogjanak, mert a rövidülő értékláncokat csak így lehet Magyarországra csábítani.
A Boston Consulting Group (BCG) szerint öt éven belül a munkafolyamatok 25 százalékát robotok végezhetik. Az OnRobot ügyvezető igazgatója úgy látja, hogy az ipar további fejlődése elképzelhetetlen automatizálás nélkül, az európai gyáraknak jóval több robotra lenne szükségük a következő időszakban.
Az OnRobot Hungary Kft.-t 2018 június 15-vel vásárolta meg a dán OnRobot A/S. A cég magyar startup vállalkozásként indult, ipari robotokhoz felhasználható erőmérő szenzorok fejlesztésével, gyártásával foglalkoztak. A tulajdonosváltás után a vállalatcsoport részeként az értékesítést, raktározást, marketinget központosították, a kutatás-fejlesztési részleg megmaradt. Tavaly január 1-jén új vállalatirányítási rendszert vezettek be, és korszerűsítették a telephelyet. Míg 2018-ban még 33 országba exportált a vállalat, a központosítás nyomán az egyedüli külkereskedelmi partner a dán anyavállalat maradt. A cég árbevétele egy év alatt megduplázódott, a 256 millió forintos üzemi veszteség pedig 28 millió forintos nyereségbe fordult át. A saját tőke 92 millió forintról 425 millió forintra emelkedett, ebben szerepe volt a 2018-as adózott eredmény eredménytartalékba kerülésének.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.