A Hankook Tire Magyarország 150 millió euró, átszámítva körülbelül 53 milliárd forint osztalékot fizetett a 2020-as pénzügyi évben – derül ki a rácalmási gumigyártó beszámolójából. A hollandiai székhelyű Hankook Tire Europe Holdings egy éve 180 millió eurót, fordulónapi értéken számítva 59,493 milliárd forintot vett ki a cégből. Ez azt mutatja, hogy a tavalyi Covid-év ellenére sem sérült a hazai Hankook-leány nyereségtermelő képessége. A cégvezetés a koronavírus-járvány kapcsán leszögezte, hogy az egészségügyi helyzet ellenére a gyártás folyamatos, gyárleállás nincs tervben. Az utóbbi azért fontos, mert 2020-ban a menedzsment kényszerszünetet rendelt el az üzemben.
Összességében arra számítunk, hogy a munkahelyeket meg tudjuk őrizni, a működésünk biztosított lesz, a mérleg szerinti eredményünk pedig pozitív marad. A jelen helyzetnek nincs hatása a vállalkozás folytatására
– fogalmazott a cég. A vállalat nettó árbevétele 197,136 milliárdról 203,049 milliárd forintra nőtt, szinte teljes egészében a késztermékexport bővülése következtében. Ezzel párhuzamosan az alapanyagok (például a szintetikus gumi) árának mérséklődése miatt csökkent az anyagköltség. A kedvező trendek az adózott eredményben is megmutatkoztak:
a 2019-es 33,473 milliárd után tavaly már 45,392 milliárd forint nyereséget ért el a cég. Az átlagos statisztikai állományi létszám 2976-ról 2822-re esett.
A Michelin Hungária Abroncsgyártó Kft. tulajdonosa, a francia Compagnie Financiere Michelin SA nem határozott osztalékról a 2020-as év után, a 27,66 millió eurós eredmény érintetlen maradt, bár mindössze mintegy 2,5 millió euróval maradt el a 2019-es bázistól. Árbevételében viszont drasztikus a törés:
a több mint 748,38 millió eurós forgalom 600,4 millióra esett.
A leglátványosabb mínuszt a társaság az európai kivitelben szenvedte el, amely még így is 76 százalékos súlyt képviselt a teljes exporton belül. Az összes árbevétel 8 százalékát adja a belföldi tevékenység. Az átlagos statisztikai létszám itt is csökkent valamelyest az 1300 fölötti szintről, a személyi jellegű ráfordítások is estek.
A Covid terjedésének megakadályozását célzó intézkedések számottevő hatással voltak a működésre, ám mindez nem veszélyezteti a vállalkozás folytatásának elvét
– emelte ki a nyíregyházi cég. A Bridgestone Tatabánya Kft. százszázalékos tulajdonosa, a belgiumi székhelyű Bridgestone Europe NV sem döntött osztalékfizetésről.
A nyereség 635 millió forint volt, szemben az egy évvel korábbi 2,44 milliárddal. Az értékesítés valamivel 62 milliárd forint alatt maradt, ami markáns különbség a korábbi 70,55 milliárdhoz képest.
A japán csoporthoz tartozó gyárnál is a kivitel sérült:
az uniós országokban keletkezett exportárbevétel az előző üzleti évben 70,123, míg a tárgyévben 61,93 milliárd forint volt.
A járványhelyzet 2020 második negyedévében 30-40 százalékkal fogta vissza a termelési igényeket, de a harmadik és a negyedik negyedévben már a terveknek megfelelően alakult a gyártás. A cég ugyanakkor kiemelte, hogy a munkavállalói létszámot nem csökkentette, és fizetési nehézségek sem merültek fel.
A negyedik hazai gumigyártó, a gyöngyöshalászi Apollo Tyres beszámolóját lapzártánkig nem hozták nyilvánosságra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.