A vállalatok azért döntenek a nyári vagy kora őszi időpont mellett, mert a bizonytalan helyzet miatt ekkor még biztosabbnak tűnik a megvalósítás. A fenyegető negyedik hullám miatt a napokban számos eseményt hoztak előre, foglaltak át a nyárra, az őszi, bizonytalanabb időszak helyett. A Danubius Hotels szállodalánc foglalási adatai szerint a kisebb céges rendezvényekre és tréningekre mutatkozik nagyobb igény, ahol elkerülhetetlen a személyes jelenlét.
Optimista várakozások szerint a szeptemberi, októberi időszakban lendülhet fel igazán ez a szegmens, a pesszimistább verzió szerint csak a 2022-es tavaszi szezonban lehet erre számítani.
A fővárosi turizmus szempontjából is nagy szerepe lenne a céges rendezvényeknek, hiszen a budapesti szállodák a külföldi turizmustól függnek, amely még nem indult be. Rengeteg a bizonytalanság, a nemzetközi helyzet javulása, az egységes nemzetközi beutazási szabályozás és a rendezvénypiac talpra állítása mind befolyásolják a fővárosi turizmus újraindulását.
Bár az üzleti vendégek közül az egyénileg utazók már tavasszal megjelentek az őket mentesítő rendelkezések miatt, nemzetközi szinten még mindig nagyon kevés üzleti eseményt rendeznek. Jellemzően a belföldi cégek szerveznek a nyáron kisebb tréningeket, workshopokat, csapatépítéseket.
Míg tavaly tavasszal rengeteg foglalást mondtak vissza, mostanáig a szervezők nagyrészt bíztak az elhalasztott események megvalósításában. Azonban miután még mindig hatalmas a bizonytalanság az üzleti események megtartása és a nemzetközi utazási szabályok körül, inkább a 2022-es tavaszi időszakra tervezik a hosszabb szervezést igénylő eseményeket. Ez alól kivételt képeznek a hazai cégek kisebb rendezvényei, amelyek esetében biztosabbnak tűnik a megvalósítás.
A céges rendezvények protokolljában nőtt a higiéniai rendelkezések betartásának fontossága, ami Liptai Judit szerint növeli a vendégek utazási kedvét és bizalmát. A szállodai dolgozók egészségi állapota, és az érvényben lévő biztonsági, higiéniai előírásokról a képzésük is fontosabbá vált. Az értékesítési és marketingigazgató szerint a jelenlegi helyzetben a végletekig rugalmasnak kell lenni, akár egy utolsó pillanatban felmerülő változás esetén is. A szállodalánc az elmúlt időszakban nagy rutint szerzett az események ad hoc, rövid távú megszervezésében, hiszen számos buborékrendezvényt tartottak meg. Az igény a biztonságra a foglalások kezelése esetén is megjelenik, a vállalatok elvárják a rugalmas foglalási és lemondási feltételeket, és részükről a pontos létszám közlésére, az információk véglegesítésére később kerül sor a korábban megszokottnál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.