A járvány és a félvezetőellátás globális nehézségei is hatottak az Audi Hungaria Zrt. működésére az idei első félévben. A vállalat közlése szerint a csiphiány miatt szükséges volt bizonyos esetekben a termelési programját az ellátási helyzethez igazítani. Például a félvezetőket tartalmazó alkatrészek hiánya miatt a június 28-i héten a vállalat járműgyárának legtöbb gyáregysége nem termelt, az Audi dolgozói a gördülő munkaidőkeret terhére mentesülnek munkavégzési kötelezettségük alól.
A vállalat azzal számol, hogy a félvezető-ellátás helyzete a következő hónapokban is napirenden marad. Ennek ellenére az első félévben az Audinak mind a motorgyártása, mind a járműgyártása magas termelési volument ért el, és már gőzerővel készül az elektromos motorok következő generációjának gyártására, amelyhez egy meglévő gyártócsarnokban egy teljesen új gyártósort épít fel
– közölte a Világgazdaság kérdésére a győri székhelyű Audi Hungaria Zrt.. A vállalat egyébként májusban jelentette be szerszámgyárának bővítését. A 3,8 milliárd forintos beruházás keretében a jelenlegi gyártócsarnokot 3,8 ezer négyzetméterrel bővítik az exkluzívszériás gyártás számára, míg a logisztikai csarnok 2,5 ezer négyzetméterrel bővül. A beruházás hozzájárul mintegy 700 munkahely megőrzéséhez és 30 százalékkal növeli az exkluzívszériás gyártás kapacitását.
Emellett a vállalat a műszaki fejlesztés területén is jelentős beruházást hajt végre a következő két évben, a kétszámjegyű eurómilliós összeget, több milliárd forintot felölelő beruházás során egy új vizsgálóberendezést helyeznek üzembe az elektromos motorok és az e-meghajtások fejlesztésére, valamint a meglévő járatópadokat is felkészítik a hibrid- és az új elektromos motorok tesztelésére.
Műszaki Fejlesztésünk, amely idén ünnepli fennállásának 20 éves jubileumát, az Audi AG harmadik legnagyobb fejlesztési központja és egyben kompetenciaközpontja is a szimulációs-, akkusztikai- és a szilárdságtani vizsgálatok terén. A beruházásnak köszönhetően tovább erősítjük e-vizsgálati kompetenciáinkat, ezzel együtt felkészítjük Műszaki Fejlesztésünket az elektromobilitás korszakára
– mondta Alfons Dintner, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke. Hozzátette, a cég járműhajtás fejlesztésének magasan képzett munkatársai a Volkswagen Konszern valamennyi erőforrását tudják tesztelni az Audi Hungariánál, ezzel magas színvonalú szolgáltatásokat nyújtanak az egész konszern számára.
Az új, elektromos járatópad mellett olyan digitális megoldásokat, mint például digitális tervező-, valamint digitális járműszimulációs eszközöket vezetnek be. Az e-transzformáció jegyében felkészítik a meglévő vizsgálópadokat is a hibrid- és jövőbeli elektromos hajtások vizsgálatára.
Az Audi Hungaria járműhajtás fejlesztésén jelenleg több mint 400 munkatárs dolgozik különböző fejlesztési projekteken a szimuláció, a konstrukció, valamint a kísérleti fejlesztés, motorvezérlő rendszerek applikációja, motorakusztika optimalizálása és járműhajtás-tesztelés területén.
Az Audi Hungaria járműhajtás fejlesztés területének fő feladata a benzin- és dízelmotorok, valamint az elektromos hajtások fejlesztése és sorozatgyártásának támogatása.
A vállalat tájékoztatása szerint összességében elmondható, hogy jelenleg az Audi Hungaria motor- és járműgyártásban is a gyártási program szerint zajlik a termelés, a változó keretfeltételek miatt hosszabb távú előrejelzést azonban nem tud adni a cég.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.