A második negyedévben 6,12 millió felhasználónak, vagyis a 15 évnél idősebb lakosság 73,3 százalékának volt Magyarországon internet-hozzáférése – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által közzétett Digitális Közönségmérési Tanács adataiból.
A fiatalabb generációk körében elterjedtebb az internethasználat, a Z generációnak, azaz a 15 és 24 év közöttieknek a 94,2 százaléka aktív látogatója a világhálónak, míg az Y generáció, a 25 és 40 év közöttiek 93 százaléka rendszeres internethasználó. Még az X generáció, vagyis a 41–56 évesek közül is sokan interneteznek, 82 százalékuk, az 57 évnél idősebbeknek már csak az 58,2, a 76 évnél idősebbeknek pedig csak a 6,3 százaléka.
Az internethasználók körében a magazinok, valamint a híroldalak a legtöbbet látogatott tematikus tartalmak,
az előbbiek 5,35, az utóbbiak 5,22 millió egyedi felhasználót tudhattak magukénak a második negyedévben. A közhasznú és linkgyűjtő oldalaknak is 4,5 millió felett volt a látogatottságuk, de meghaladta a 4 milliót a közösségi médiák látogatottsága is. Az
e-kereskedelem 3,78 millió látogatót vonzott, illetve 2,2 millióan felnőtt-tartalmat is fogyasztottak az interneten.
Leggyakrabban valamilyen mobileszközön, telefonon vagy tableten internetezett a magyar lakosság a második negyedévben, a létszámuk meghaladta az 5,22 milliót. Otthoni számítógépről 4,53 millióan böngésztek, a munkahelyről azonban csak 1,9 millióan interneteztek a vizsgált három hónapban.
Az otthoni és a munkahelyi böngészés között nagy különbségek mutatkoznak a magazin, a szórakozás, a közösségi média, az e-kereskedelem és a felnőtt-tartalmak esetében.
Az adatok azt is alátámasztják, hogy a közösségi média használata egyre nagyobb szerepet játszik a lakosság életében, erre tekintettel egyetlen társadalmi szereplő – a híroldalak, az internetes magazinok, a televíziós csatornák vagy éppen a rádiók – sem engedheti meg magának, hogy ne legyen jelen a platformokon, amelyek újabb felületet biztosítanak a tartalmaiknak, üzeneteiknek. A kutatás szerint 2021 áprilisában 5,4 millió regisztrált felhasználója volt a Facebooknak és 2,1 millió az Instagramnak Magyarországon ez a nagykorú lakosság 87, illetve 34 százaléka.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.