Az utóbbi majdnem két évben a pandémia miatt jelentősen emelkedett a webáruházak forgalma, a piaci szereplők várakozásai szerint a kényelmi és biztonsági szempontok miatt a következő években is tovább nő majd az internetes vásárlások népszerűsége.
A vásárlók igényeit egyre több vállalkozás igyekszik kiszolgálni, a kisebb webshopoknak szükségük van ehhez olyan logisztikai partnerekre, aki a raktározás, csomagolás, vagy akár a szállítás feladatait átvállalva segíti őket előnyhöz jutni az egyre élénkebb versenyben. Mint arról a Boxy Logisztikai Zrt. közleményében tájékoztatott, a vállalat erre a növekvő igényre épít, a kis és közepes webáruházak és e-kereskedőket megcélozva professzionális "fulfillment" szolgáltatásával.
Egy webáruház működtetése sok esetben igen összetett feladat, amelynek része például a raktározáson felül a leltározás, rendeléskezelés vagy adott esetben a visszáru kezelése is. A Boxy az árut a saját raktárából egészen a vevő ajtajáig segít eljuttatni – és teszi mindezt jóval gyorsabban, pontosabban és költséghatékonyabban, mint ahogy arra egy kis vagy közepes webáruház a saját forrásaival képes lenne. A szolgáltatást igénybe vevők így összpontosíthatnak a gyártásra, a kereskedésre, a vállalkozásuk növekedésére, miközben a Boxy felelős az operációért – foglalták össze a rendszer lényegét.
Üllőn már épül a cég raktára egy nagyjából akkora területen, mint a Nyugati pályaudvar. A tervezett 62 ezerből első lépésben 10 ezer négyzetméter készül majd el 2022 augusztusára. A későbbi teljes kapacitásával ez a létesítmény lesz a régió egyik legmodernebb és legnagyobb, minden igényt kielégítő telephelye.
A robotizált raktár először a fővárost és az agglomerációt szolgálja majd ki, de a tervek szerint idővel az ország minden pontjára útnak indulhatnak innen a csomagok.
A sikeres működéshez a jó elhelyezkedésű, automatizált raktár mellett kiváló informatikai háttérre is szükség van.
„A szerteágazó és összetett feladatok miatt egy komplex informatikai beruházást kellett végrehajtanunk. Az új ügyfelekkel való együttműködés kiépítése során lényeges, hogy a webshopok szinkronizálni tudják törzsadataikat a Boxyval. Emellett elengedhetetlen a rendelés valós idejű követése a rendszerben, amiről az ügyfeleknek is információt kell adni. A raktárban az anyagirányítás, a szállításnál az útvonaltervezés, a diszpécserek, futárok adminisztrációja, majd a számlázás és az eredményszámítás is mind-mind komoly informatikai hátteret igényelnek.” – mondta el a fejlesztés kapcsán Táncsics András, a Boxy Logisztikai Zrt. vezérigazgatója, hozzátéve, hogy a szolgáltatás informatikai támogatásához az SAP legújabb felhőalapú szolgáltatáscsomagját vették igénybe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.