Már csak péntekig lehet SZÉP-kártyával élelmiszert vásárolni, a kormány nem tervezi a lehetőség meghosszabbítását – tudta meg a VG.
Február 1-től először május, majd július első napjáig vezették be az intézkedést, amely alapján engedélyezték, hogy a boltokban is lehessen SZÉP-kártyával fizetni. A szabályozás alapján az alszámlák közötti átjárhatóság az év végéig megmarad.
Bár a kereskedelem valóban jól jár azzal, hogy a Széchenyi Pihenőkártya minden alszámlájáról lehet hideg élelmiszert vásárolni, szó sincs arról, hogy ez egy turizmusellenes lépés lenne
– mondta korábban érdeklődésünkre Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ) főtitkára. A szakember szerint a fő cél az, hogy ne vesszen el – az államra visszaszállva – a SZÉP-kártyákon lévő pénz azok számára sem, akik a koronavírus-járvány idején nem tudnak, vagy nem akarnak étterembe, szállodába menni, illetve egyéb szabadidős programon részt venni, például azért, mert tartanak a vírusfertőzéstől, s annak lehetséges következményeitől. Az MNKSZ főtitkára szerint ennél praktikusabb megoldást az összeg elköltésére nehéz lett volna találni, hiszen élelmiszerre ugyanúgy mindenkinek szüksége van.
A vendéglátás alszámlára az általános szabályok alapján legfeljebb évi 150 ezer forint utalható, de ez nem azt jelenti, hogy ez lenne a plafonérték, ha élelmiszer-áruházban szeretnénk vásárolni.
Az újonnan és a már korábban folyósított összegeket egyaránt fel lehet használni mind a három SZÉP-kártyás alszámla esetén hideg élelmiszer vásárlására – de már csak péntekig.
Az idei első negyedévben 84,4 milliárd forint áramlott a vállalkozásokhoz a SZÉP-kártyának köszönhetően, ami az egy évvel ezelőtti 46,6 milliárd forinthoz képest 81 százalékos emelkedést jelent. A legtöbbet a vendéglátóhelyeken költötték a felhasználók. A szálláshelyeken tavaly húsvétkor 107, míg az idén ennek többszörösét, 608 millió forintot költöttek az OTP SZÉP-kártya-birtokosok az OTP pénztárszolgáltató adatai szerint.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.