Az elmúlt napokban felröppentek a hírek arra vonatkozóan, hogy az ételkiszállító cégeknek van megoldásuk a kata megtartására a futárok esetében. Azóta mindkét társaság úgy nyilatkozott, hogy nincs ilyen kiskapu.
Nem lehet tovább katázással futárkodni a Woltnál, és a vállalat szerint lesznek, akik emiatt lényegesebben rosszabbul fognak járni – számolt be róla a Forbes.
A katás adózási formában nem lesz lehetőség a továbbiakban a velünk való együttműködésre
– válaszolta a portál kérdésére Tajta Ákos, a Wolt regionális ügyvezető igazgatója. Hozzátette, azoknak a futárpartnereiknek, akik továbbra is szeretnének a Wolt platformján keresztül szállítani, más adózási formát kell választaniuk. Ez sokaknak valószínűleg az átalányadózást jelenti.
A cég közleménye szerint a Wolt futárpartnerei átlagosan csupán havi 43 órát dolgoznak, ami azt jelenti, hogy ezt a munkát nem főállásként végzik, sokan közülük diákok.
A hatályos jogszabályok, illetve a jogalkotó szándéka szerint kívánunk működni
– ezt már Juhász István, a Foodpanda magyarországi ügyvezetője nyilatkozta a Magyar Nemzetnek.
Azt ő is elmondta, hogy jelenleg vizsgálják a lehetőségeket, ám az esetleges változásokat először a futárpartnereikkel beszélik meg, hogy meghozhassák a számukra legjobb döntést.
Azt mindkét kiszállító cég elmondta, hogy a tüntetéseken való részvételre egyikük sem bátorította a futárokat, ugyanakkor megértik a frusztrációjukat és tiszteletben tartják a véleménynyilvánítási szabadságukat.
A Wolt és a Foodpanda egyaránt kihangsúlyozta, hogy futárok részvétele a demonstrációkon nem okozott fennakadást a szolgáltatásban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.