BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Szijjártó Péter: a globális járműipari forradalom egyik éllovasává váltunk

A magyar autóipar termelési értéke az év első négy hónapjában elérte a rekordnak számító 3500 milliárd forintot.

Az autóipar napjainkra kétségkívül a magyar gazdaság gerincoszlopává vált, s hazánk az elmúlt időszakban nem pusztán tartani tudta a tempót, hanem a globális járműipari forradalom egyik éllovasává lépett elő – közölte csütörtökön Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.

A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető a Nice LMS zöldmezős beruházásának bejelentésén arról számolt be, hogy a dél-koreai akkumulátoripari beszállító cég új üzemet és ezzel hatvan munkahelyet hoz létre Vácon. A projekt értéke 5,2 milliárd forint, ehhez a kormány 467 millió forintos támogatást nyújt.

Leszögezte, hogy a magyar autóipar termelési értéke 2010-ben 3600 milliárd forint volt, míg 2021-ben 9400 milliárd forint, és a lendület mindenfajta rossz hír és nehézség ellenére sem csökkent,

ugyanis ez az idei év első négy hónapjában elérte a rekordnak számító 3500 milliárd forintot.

Kiemelte, hogy az iparág napjainkban jelentős átalakuláson megy keresztül, és így aki az elektromos autóipari beruházásokat megnyeri, az a jövőt nyeri meg magának.

2022.06.01. Debrecen Letették a debreceni BMW-gyár alapkövét. Fotó: Kiss Annamarie, Hajdú-Bihari Napló Képen: Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter
Fotó: Kiss Annamarie / Hajdú-Bihari Napló

Magyarország az elmúlt időszakban nemcsak hogy tartani tudta a tempót, hanem ezen globális járműipari forradalom éllovasává léptünk elő

– vélekedett a tárcavezető.

Szijjártó Péter ennek kapcsán rámutatott, hogy Magyarország a világ harmadik legnagyobb elektromos akkumulátorgyártó kapacitásával rendelkezik, ráadásul ez a jelenlegi évi 50 gigawattóráról 2025-re 150 gigawattórára nő. Az elektromos akkumulátorok exportjában hazánk a világranglista ötödik helyén áll – tette hozzá.

Kijelentette, hogy az elektromos autóipar passzátszelét keletről fújják, a térség vállalatainak technológiai újításai így az európai gyártók körében is keresettek.

Ennek megfelelően Magyarországra is zömében Ázsiából érkeznek elektromos autóipari vállalatok, amelyek már több mint húsz településen vannak jelen országszerte – emelte ki.

A miniszter kitért arra is, hogy a legtöbb beruházás – 2019 és 2021 után – jó eséllyel idén is Dél-Koreából fog érkezni az országba.

A kétoldalú kereskedelmi forgalom tavaly mintegy 4,8 milliárd dollárral "soha nem látott magasságba emelkedett", és az idei év első négy hónapjában is 22 százalékos volt a bővülés. A dél-koreai vállalatok mára a negyedik legnagyobb beruházói közösséget alkotják Magyarországon.

A váci lesz az első európai gyára a Nice LMS-nek, amely Dél-Koreán kívül jelenleg csak Vietnámban és Kínában rendelkezik ilyen érdekeltségekkel.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.