A nagy ételkiszállító cégek már kidolgoztak egy jogi konstrukciót arra, hogy futáraik a jogszabály szeptemberi változása után is katázhassanak – értesült adószakmai körökből a Mediaworks Hírcentrum.
A Hírcentrum értesülései szerint a nagy ételkiszállító cégek egyike vagy több is közülük már kidolgozott egy jogi formulát ahhoz, hogy futáraik szeptember után is a kisadózó vállalkozások tételes adója, vagyis a kata szabályai szerint adózzanak.
A napokban megszavazott új szabályok értelmében szeptembertől – a taxisok kivételével – csak azok a kisvállalkozások katázhatnak, amelyek kizárólag a lakosságnak nyújtanak szolgáltatást, adnak el árut. Vagyis a katások nem számlázhatnak vállalkozásnak, csak magánszemélynek. A Mediaworks Hírcentruma úgy tudja,
a nagy ételkiszállító cégek jogi megoldása szerint futáraik ezentúl kizárólag az ennivalót megrendelő magánszemélyekkel állnak majd szerződéses kapcsolatban, a kiszállító céggel magával nem.
A futárok így szeptembertől is katázhatnának.
Katatörvény: húsba vágó lehet az átalányadózás, de mentőövet dobhat a kormánySokaknál kiverte a biztosítékot az új katatörvény szélsebes elfogadása. A kisvállalkozók többsége most számol, de egyelőre úgy tűnik, a kézenfekvő választásnak tűnő átalányadózással a jóval átlag felett és a szerényebben keresők többsége is lényegesen rosszabbul járna. |
A Hírcentrum szintén szakmai körökből származó információi szerint egyébként a teljes állásban dolgozó futárok havi bevétele nyolcszázezertől másfél millió forintig terjedhet. Ha valaki teljes munkaidőben biciklivel szállít ki ételt a nagy futárcégek kötelékében, és igyekszik ezalatt minél több megrendelést teljesíteni, akár havi nyolcszázezer forinthoz is juthat. A költségek és az adó persze őt terhelik, de a kerékpár fenntartása általában nem túl nagy összeg. Ha valaki robogót, motorkerékpárt használ, az elérhető rendszeres bevétel megközelítheti a havi 1,2 millió forintot. Az üzemanyagköltség itt már felmerül, de a kata – most még egymilliós határig – ekkor is ötvenezer forint.
A leghatékonyabb az autó: négy keréken akár havi másfél millió forint is összehozható ételkiszállítással.
Eddig évi 12 millió forintig, vagyis havi egymilliós rendszeres bevételig lehetett katázni, a befolyó összeg ezt meghaladó része után 40 százalék pluszadót kellett leróni. Szeptembertől viszont változik a szabály. Akkortól 18 millióra emelkedik a plafon, vagyis az ételkiszállítóknak akkor is csak havi ötvenezer forint katát kell majd fizetniük, ha történetesen másfél milliót szednek össze egy hónapban.
A Mediaworks Hírcentrum arról érdeklődve kereste a Woltot és a Foodpandát, hogy róluk van-e szó a piaci híresztelésekben, azaz kialakítottak-e olyan adózási konstrukciót, amellyel az új szabályok mellett is katázhatnak majd a futáraik. Ha érkeznek válaszok, cikkünket frissítjük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.