BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Van egy kiskapu, hogy tovább katázhassanak a futárok

Adószakmai körökből származó értesülések szerint az ételkiszállító cégeknek van megoldásuk a kata megtartására a futárok esetében.

A nagy ételkiszállító cégek már kidolgoztak egy jogi konstrukciót arra, hogy futáraik a jogszabály szeptemberi változása után is katázhassanak – értesült adószakmai körökből a Mediaworks Hírcentrum. 

Belgrade,,Serbia,-,June,16,,2021:,Wolt,Delivery,Man,Driving
Fotó: Shutterstock

A Hírcentrum értesülései szerint a nagy ételkiszállító cégek egyike vagy több is közülük már kidolgozott egy jogi formulát ahhoz, hogy futáraik szeptember után is a kisadózó vállalkozások tételes adója, vagyis a kata szabályai szerint adózzanak.

A napokban megszavazott új szabályok értelmében szeptembertől – a taxisok kivételével – csak azok a kisvállalkozások katázhatnak, amelyek kizárólag a lakosságnak nyújtanak szolgáltatást, adnak el árut. Vagyis a katások nem számlázhatnak vállalkozásnak, csak magánszemélynek. A Mediaworks Hírcentruma úgy tudja,

a nagy ételkiszállító cégek jogi megoldása szerint futáraik ezentúl kizárólag az ennivalót megrendelő magánszemélyekkel állnak majd szerződéses kapcsolatban, a kiszállító céggel magával nem.

A futárok így szeptembertől is katázhatnának.

Katatörvény: húsba vágó lehet az átalányadózás, de mentőövet dobhat a kormány 

Sokaknál kiverte a biztosítékot az új katatörvény szélsebes elfogadása. A kisvállalkozók többsége most számol, de egyelőre úgy tűnik, a kézenfekvő választásnak tűnő átalányadózással a jóval átlag felett és a szerényebben keresők többsége is lényegesen rosszabbul járna.

A Hírcentrum szintén szakmai körökből származó információi szerint egyébként a teljes állásban dolgozó futárok havi bevétele nyolcszázezertől másfél millió forintig terjedhet. Ha valaki teljes munkaidőben biciklivel szállít ki ételt a nagy futárcégek kötelékében, és igyekszik ezalatt minél több megrendelést teljesíteni, akár havi nyolcszázezer forinthoz is juthat. A költségek és az adó persze őt terhelik, de a kerékpár fenntartása általában nem túl nagy összeg. Ha valaki robogót, motorkerékpárt használ, az elérhető rendszeres bevétel megközelítheti a havi 1,2 millió forintot. Az üzemanyagköltség itt már felmerül, de a kata – most még egymilliós határig – ekkor is ötvenezer forint.

A leghatékonyabb az autó: négy keréken akár havi másfél millió forint is összehozható ételkiszállítással. 

Eddig évi 12 millió forintig, vagyis havi egymilliós rendszeres bevételig lehetett katázni, a befolyó összeg ezt meghaladó része után 40 százalék pluszadót kellett leróni. Szeptembertől viszont változik a szabály. Akkortól 18 millióra emelkedik a plafon, vagyis az ételkiszállítóknak akkor is csak havi ötvenezer forint katát kell majd fizetniük, ha történetesen másfél milliót szednek össze egy hónapban. 

A Mediaworks Hírcentrum arról érdeklődve kereste a Woltot és a Foodpandát, hogy róluk van-e szó a piaci híresztelésekben, azaz kialakítottak-e olyan adózási konstrukciót, amellyel az új szabályok mellett is katázhatnak majd a futáraik. Ha érkeznek válaszok, cikkünket frissítjük.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.