A katás adózási forma módosítását követően a Foodpanda átgondolta a futárpartnerek díjazását, és átlagosan 18 százalékkal emelte az azonos teljesítmény mellett megkereshető összeget. A cég hosszú távon tervez a futárpartnereivel, ezért a pluszadóterhek ellensúlyozásán felül a cél egy vonzó és a futárok által is validált díjazás kialakítása volt – közölte a vállalat.
A katás törvény módosításának bejelentése óta egyértelmű, hogy a futároknak új adózási formát kell keresniük, és hogy sokuk számára emelkedni fognak az adóterhek. A Foodpanda az elmúlt hetekben egy olyan díjazás bevezetésén dolgozott, amely 4000 futárpartner számára ellensúlyozza a megnövekedett adóterheket.
Az új díjtábla szerint átlagosan 18 százalékkal emeltük a díjakat, és mivel nem fix, hanem teljesítményalapú díjazásról van szó: aki ugyanannyit dolgozik, többet kereshet, aki pedig többet vagy hatékonyabban dolgozik, sokkal többet kereshet
– mondta Juhász István, a Foodpanda ügyvezető igazgatója. Hozzátette, természetesen vannak különbségek kiszállítási zónák között, de mindenhol arra törekedtek, hogy a lehető legtöbbet enyhítsenek a terheken. „Számításaink szerint főtevékenységként is megéri majd a futárkodni a jövőben, egy főállású munkát kiegészítve pedig kifejezetten jól kereső alternatívát nyújt más tevékenységekkel szemben, hiszen számukra nem jelent magasabb adóterhet például az átalányadózás” – tette hozzá. Azt is közölte az ügyvezető, hogy a futárok csupán 10 százaléka jelezte, biztosan munkát vált.
A Foodpanda közleményében megjegyzi, a futárdíjak emelésén túl kedvezményes könyvelőpartnerek ajánlásával is támogatja a futárpartnereit, hiszen az adminisztrációs terheik is nőnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.