A Bahart összes ágazata esetében kiemelkedően eredményes évnek mondható 2022 az első nyolc hónap adatai szerint – mondta a Balatoni Hajózási (Bahart) Zrt. vezérigazgatója a VG-nek. Veigl Gábor a főszezon végeztével adott helyzetértékelésében közölte: a Szántód és Tihany között ingázó kompokon 6 százalékkal többen utaztak az amúgy rekordesztendőnek számító 2021-hez képest, így jó eséllyel az elmúlt két évtized legnagyobb forgalmú éve lehet az idei. Ugyanez a tendencia látszik a kerékpárszállításban is.
A személyhajókra – szintén a korábbi év elő- és főszezonjával összevetve –
10 százalékkal többen szálltak fel,
ami a cégvezetés értékelése szerint azt jelenti, hogy visszatértek az utasok a koronavírus-járvány után. A számuk egyébként már július közepén meghaladta – a kompozókkal együtt – az egymilliót, a Kajla program részeként pedig 5300 kisiskolás díjmentesen hajózhatott. A komp után a legnépszerűbb viszonylatok az elmúlt évekhez hasonlóan alakultak:
Fonyód és Badacsony között, valamint a Siófok–Balatonfüred–Tihany háromszögben szállt vízre kiemelkedően sok utas.
A társaság vezetőjétől megtudtuk, hogy bár a legtöbben a menetrendi hajókkal utaztak, de a legnagyobb növekedést kihasználtságban a programhajók produkálták. A legközkedveltebb a családoknak szóló Varázshajó program volt, de a bulihajókra is rengetegen váltottak jegyet, 76 százalékkal többen, mint 2021-ben.
A május végén elindult online jegyvásárlási lehetőség ugyancsak egyre keresettebb, az utasok körülbelül 10 százaléka, a programhajók esetében 15-20 százaléka vásárolt így. A legnépszerűbb nap a balatoni hajózásban augusztus 13. volt mind a kompot, mind a személyhajózást tekintve: az előbbi 20, az utóbbi 19 ezer utast szállított.
A jó számok egyrészt a Balaton népszerűségének szólnak, másrészt annak is, hogy a Bahart hajóparkjának fejlesztésére az elmúlt esztendőkben rendre évi 200 millió forintot fordítottak. Emellett egységes arculati megjelenést kaptak a hajók és a kikötők.
S nem állunk meg: az őszi utószezonban szintén közlekednek a Bahart hajói, 17 kikötőből menetrendi hajók, 11 kikötőből továbbra is indítanak sétahajójáratokat, szeptemberben pedig 15 százalékos kedvezményt kapnak, akik online veszik a jegyüket
– mondta Veigl Gábor.
A Bahart flottája három részből áll:
A flotta felújításán már túl van a társaság, így most a hajópark bővítése van napirenden. A komáromi hajógyárban két komp és két katamarán épült meg, s ha a Balaton, a Duna és a Sió vízállása egyaránt lehetővé teszi – mint azt a vezérigazgató júniusban a VG Podcastnak már megelőlegezte –, meg is fognak érkezni Siófokra.
Bízom benne, hogy ha csapadékosabbra fordul az idő, és emelkedik a vízszint, akkor megérkezhetnek a hajók. Ezeket egyébként a Komáromból való elszállításukhoz vissza kell bontani, majd Siófokon újra össze kell szerelni
– mondta Veigl Gábor, aki azzal számol, hogy remélhetőleg a következő szezonban forgalomba állhatnak az új vízi járművek.
A Bahart emellett számos kikötőt üzemeltet a tó körül, köztük vitorlásoknak is. Az utóbbi létesítményeknek a kihasználtsága maximális, nincsenek üres helyek, sőt várólistákat vezetnek, csakúgy, mint a Balaton többi vitorláskikötőjében.
A hajózási társaság a már megkezdett többéves programjának keretében mind a tíz vitorláskikötőjében vizesblokk-rekonstrukciót, mólócserét, járófelület-, valamint áramhálózat-felújítást végez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.