Nagyszabású őszi forgalomélénkítő kampányt indított a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szeptemberben. Az október végéig tartó kampányhoz a gazdasági trendeket, az egyes országok utazóinak turisztikai célú átlagköltéseit, valamint a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) rendszerében szereplő előfoglalási adatokat is figyelembe vették a big data alapú tervezéshez és adatelemzéshez.
Az Amerikai Egyesült Államokban, Angliában, Spanyolországban és Franciaországban a főváros építészetét bemutató reklámmal és sajtóanyagokkal célozzák meg az utazni vágyókat, Ausztriában, Olaszországban és Magyarországon a bor, valamint a gasztrokultúra szerelmeseit célozza a kampány. Németországban mindkét reklám fut október végéig – jelezte közleményében a turisztikai ügynökség.
„Az őszi kampány előkészítésekor az adatokra erősen támaszkodva állítottuk össze a tematikus, érdeklődés és destináció fókuszú marketingstratégiát. A marketingkommunikációs eszközök, valamint az értékesítési aktivitások segítségével egyszerre három turisztikai termékkel, célzottan és hatékonyan szólítjuk meg a fő küldő országok utazóközönségét és a hazai turistákat” – emelte ki Jakab Zsófia, az MTÜ marketing- és kommunikációs vezérigazgató-helyettese.
Az eddig eltelt négy hét alatt az ebben az időszakban várhatónál az NTAK adatai szerint 3 ezerrel nőtt a belföldi és 11 ezerrel a nemzetközi előfoglalások száma.
Az ügynökség saját közlése szerint a forgalomélénkítő kampánynak köszönhető az előfoglalások számának jelentős növekedése.
Különösen látványos az emelkedés az Egyesült Államok (plusz 22 százalék), Spanyolország (plusz 20 százalék), és az Egyesült Királyság (plusz 9 százalék) beutazói, pontosabban az általuk eltöltött vendégéjszakák esetében.
Balaton, Pécs-Villány, valamint a Tokaj és Nyíregyháza turisztikai térségben mutatkozik a legnagyobb emelkedés a belföldi foglalásokban.
Idén a belföldi és a külföldi vendégek száma is intenzíven emelkedik a tavalyihoz képest: míg 2021-ben 29 millió vendégéjszaka volt hazánkban, addig 2022-ben már 37 millió várható, ami közel 30 százalékos növekedés – írta az MTÜ.
A belföldi kampányfilm itt tekinthető meg:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.