BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az amerikaiak és a spanyolok ráharaptak a magyar mézesmadzagra

Várakozáson felüli eredményt hozott a Magyar Turisztikai Ügynökség közlése szerint az adatvezérelt őszi nemzetközi forgalomélénkítő kampányuk, amelynek startja óta ötödével nőtt az Egyesült Államokból és Spanyolországból érkező turisták száma, és csaknem tizedével az Angliából érkezőké.

Nagyszabású őszi forgalomélénkítő kampányt indított a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) szeptemberben. Az október végéig tartó kampányhoz a gazdasági trendeket, az egyes országok utazóinak turisztikai célú átlagköltéseit, valamint a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) rendszerében szereplő előfoglalási adatokat is figyelembe vették a big data alapú tervezéshez és adatelemzéshez.

A kampány plakátja

Az Amerikai Egyesült Államokban, Angliában, Spanyolországban és Franciaországban a főváros építészetét bemutató reklámmal és sajtóanyagokkal célozzák meg az utazni vágyókat,  Ausztriában, Olaszországban és Magyarországon a bor, valamint a gasztrokultúra szerelmeseit célozza a kampány. Németországban mindkét reklám fut október végéig – jelezte közleményében a turisztikai ügynökség.

„Az őszi kampány előkészítésekor az adatokra erősen támaszkodva állítottuk össze a tematikus, érdeklődés és destináció fókuszú marketingstratégiát. A marketingkommunikációs eszközök, valamint az értékesítési aktivitások segítségével egyszerre három turisztikai termékkel, célzottan és hatékonyan szólítjuk meg a fő küldő országok utazóközönségét és a hazai turistákat” – emelte ki Jakab Zsófia, az MTÜ marketing- és kommunikációs vezérigazgató-helyettese. 

Az eddig eltelt négy hét alatt az ebben az időszakban várhatónál az NTAK adatai szerint 3 ezerrel nőtt a belföldi és 11 ezerrel a nemzetközi előfoglalások száma.

Az ügynökség saját közlése szerint a forgalomélénkítő kampánynak köszönhető az előfoglalások számának jelentős növekedése.

Budapest,Liszt,Ferenc,,Hungary,€“,June,11,,2018:,An,American
Fotó: Fülöp Zoltán / Getty Images

Különösen látványos az emelkedés az Egyesült Államok (plusz 22 százalék), Spanyolország (plusz 20 százalék), és az Egyesült Királyság (plusz 9 százalék) beutazói, pontosabban az általuk eltöltött vendégéjszakák esetében. 

Balaton, Pécs-Villány, valamint a Tokaj és Nyíregyháza turisztikai térségben mutatkozik a legnagyobb emelkedés a belföldi foglalásokban.

Idén a belföldi és a külföldi vendégek száma is intenzíven emelkedik a tavalyihoz képest: míg 2021-ben 29 millió vendégéjszaka volt hazánkban, addig 2022-ben már 37 millió várható, ami közel 30 százalékos növekedés – írta az MTÜ.

A belföldi kampányfilm itt tekinthető meg:

 

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.