Érezhetően megfontoltabbak a vásárlók, keresik az akciókat és az olcsóbb termékeket, így a korábbiaknál visszafogottabb év végi ünnepi szezonra számítanak az áruházláncok – derül ki az MTI által készített körképből. Az infláció miatt láthatóan mindenki óvatosabb.
A Tescóban most átlagosan 6100 forintot hagynak ott egy-egy vásárlásnál a vevők, az elmúlt időszakban körülbelül 15 százalékkal nőtt a vásárlások összege úgy, hogy közben eggyel kevesebb termék van a kosárban – közölte a vállalat az MTI-vel. A vevők egyre inkább a saját márkás vagy az olcsóbb termékeket választják. A korábbinál jobban keresik az akciókat, a Tesco klubkártyás forgalma, amelyen keresztül a promóciók nagy részét biztosítják, 70 százalékkal nőtt az idén.
Virág Barnabás: kellemetlen meglepetések vannak még a pakliban, tovább emelkedhetnek az élelmiszerárakAz árstabilitás elérésének nincsen alternatívája – jelentette ki Virág Barnabás, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke a monetáris tanács mai kamatdöntő ülését követően tartott online háttérbeszélgetésen. Bár konkrétumot nem mondott a várható inflációs csúcsról, annyit azért elárult: „Kellemetlen meglepetések vannak még a pakliban.” Utalt az élelmiszerárak további emelkedésére. Arról is beszélt, hogy a külső tényezőkben ugyan látszik a pozitív elmozdulás, de amíg ez nem trendszerű, addig fenntartja a szigorú monetáris kondíciókat a jegybank. |
Az áruházlánc úgy fogalmazott, hogy
nagyon átgondolt karácsonyi szezonra számítanak, a vásárlók tudatosan készülnek az ünnepekre.
A jelenlegi trend várhatóan karácsonykor sem fog változni, kevesebb termék kerül majd a vevők kosarába, akár kevesebb ajándékkal és kevésbé bőséges karácsonyi menüvel. Árbevétel szempontjából növekedést várnak, a megugró infláció várhatóan kompenzálja a mennyiségi visszaesést az értékesítésben – írt a Tesco.
A Penny tájékoztatása szerint idén októberben árbevételük 34 százalékkal volt magasabb, mint a tavalyi azonos időszakban, az értékesített áruk mennyisége viszont 9,8 százalékkal csökkent. Az utóbbi négy hétben az értékesített mennyiség csökkenése már csak 7,5 százalék volt, ami a vállalat értékelése szerint azt jelenti, hogy a nehezén túl vannak.
A tapasztalatok szerint a vevők sűrűbben járnak bevásárolni, viszont kevesebbet vásárolnak egy-egy alkalommal.
A kosárérték növekedése 21 százalékos, ami elmarad az infláció mértékétől. Az ünnepi szezonra az előzetes piacelemzések és szakági információk szerint 5-7 százalékos mennyiségi csökkenéssel számolnak, de ebbe a becslésbe még nem tartoznak bele a tojás árstopja miatti, előre még nem látható változások – közölte az áruházlánc. A Penny szintén arról számolt be, hogy a saját márkás termékeiket a korábbinál jobban keresik a fogyasztók, emellett nagyobb figyelemmel fordulnak a promóciós termékek felé, az aktuális akciókban szereplő árucikkek érezhetően nagyobb számban fogynak.
Az Auchan az MTI megkeresésére azt közölte, hogy az élelmiszerek esetében néhány kategóriát leszámítva nem tapasztal csökkenést a volumenben, sokkal inkább a termékek közötti átrendeződés figyelhető meg. Az áruházaikban is nagyot nőtt az ársapkás, a legolcsóbb és a saját márkás termékek piacrésze, és az akciós termékeket is tudatosabban keresik a vásárlók. Jelezték azt is, hogy inkább a jó ár-érték arányú termékeket részesítik előnyben a fogyasztók.
Az áruházlánc az ünnepi szezonban nem számít mennyiségi csökkenésre,
az ársapkás termékek két számjegyű volumennövekedése húzza az eladásokat
– emelték ki.
A SPAR eddigi tapasztalatai szerint egyes termékkörök esetében a vásárlók a közepes árkategóriájú termékekről az alacsonyabb árkategóriájúakra tértek át, és megnőtt a saját márkás termékek iránti érdeklődés. Az áruházlánc saját márkás termékeinek forgalmi részaránya az elmúlt hónapokban 25-ről 30 százalék körülire nőtt.
Az ételintoleranciákkal kapcsolatos termékkörök eladott mennyisége nem változott,
minden más kategóriáé különböző mértékben, de csökkenő tendenciát mutat néhány hónapja – közölték.
A vásárlók egyre inkább odafigyelnek arra, hogy ár-érték arányban vonzó termékeket vásároljanak, és a SPAR erre számít az idei ünnepi szezonban is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.