Huszonnégy húsztonnás teherautóval végezték el ma a Lánchíd próbaterhelését, ezzel egy hatalmas lépéssel megint közelebb került a dunai átkelő ahhoz, hogy 18 hónap teljes lezárás után ismét megnyíljon a forgalom előtt. A Budapesti Közlekedési Központ tájékoztatása szerint ugyanis az elsődleges adatok szerint jól vizsgázott az átkelő, a terheléskor mért értékek megegyeztek a szakemberek által számítottakkal. A közlemény szerint a híd felújítása továbbra is az ütemterv szerint és a költségkereten belül zajlik.
A Lánchídon 2023 őszéig még intenzív munka zajlik majd, a műszaki átadás-átvételi eljárást a híd egészére csak akkor tarthatják meg.
A híd felújítása összességében két és fél évig tart, ennél jóval tovább tartott a felújítási pályázat előkészítése és lebonyolítása, ami korántsem volt zökkenőmentes, több önkormányzati cikluson is átívelt.
A végül 2021 januárjában eredményesen zárult második közbeszerzési pályázatra az A-Híd Zrt. és a Strabag Általános Építő Kft. adott be végleges ajánlatot, nyertesnek az előbbit hirdették ki. A jelenleg is zajló munkálatokat részletező ajánlat nettó 18,8 milliárd, bruttó 26,8 milliárd forintról szólt, amelyhez a műszaki ellenőr, a hatósági és szakértő díjak és a független labor költsége mellett egy kötelező 10 százalékos tartalékkeret is társult.
Összességében – mint arról tavaly januárban több hír is megjelent –
a Lánchíd felújítása a megismételt pályázaton sem lett olcsóbb, sőt, az időközben jelentkező építőipari infláció miatt 5,5 milliárd forinttal emelkedett a költsége az előző és a jelenlegi főpolgármester idején lebonyolított pályázatok között.
Az állam eredetileg is 6 milliárd forintot ajánlott a híd felújításához támogatásként, ez az összeg időközben sem módosult.
A nagy múltú híd felújítása utánra halasztott kérdés, hogy milyen mértékben kapcsolódjon be a forgalomba, mert jelentős támogatottságot élvez az a változat, hogy csak a tömegközlekedés számára nyissák meg újra.
A gyalogosforgalom létjogosultsága nem kérdéses, és a kőoroszlánoknak is biztos helyük van, az utóbbiak nemrég megfiatalodva már vissza is költöztek korábbi helyükre.
A Lánchíd-projektből időközben kikerült a Váralagút felújítása is, noha a kettőt eredetileg egy időben tervezték.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.