A napokban Lázár János építési és közlekedési miniszterrel és munkatársaival tárgyalt Pomáz polgármestere – erről maga Leidinger István számolt be a közösségi oldalán.
Az egyeztetésen, amelyen részt vett a budakalászi és a szentendrei városvezetés is, értelemszerűen a helyi ügyekre fókuszáltak, ezen belül is leginkább a Pilis-Dunakanyart érintő lefagyott fejlesztésekre. Ugyanakkor a pomázi polgármester olyan információkat is megosztott a bejegyzésében,
amelyek egyben országos jelentőségűek.
A megbeszélésen szó esett a 11-es út (Budapesttől Tátig tartó másodrendű főút, hossza 72 kilométer) felújításáról, az M0-s továbbépítéséről, illetve a HÉV-fejlesztéséről is.
Ezek alapján Leidinger István szerint az M0-s továbbépítése egyenlőre nem várható,
legalábbis a mi életünkben.
A 11-es és 10-es út összekötésén a tervezők bár dolgoznak, egyelőre ez sem fog megvalósulni. Sőt: arról számolt be, hogy
új állami útépítés 2023-ban egyáltalán nem lesz.
Mindez természetesen a térséget is érinti, ezért legfeljebb 2024 második felében várható az északi, a 11-es főút és Pomáz déli határa között haladó fél-elkerülő közbeszerzési kiírása. Az eddig is ismert volt, hogy a közúti hálózat sűrítése sokadrangú kérdés az EU szempontjából a következő uniós pénzügyi ciklusban, ilyen feladatokra lényegében nem rendelhető hozzá finanszírozás.
Másfelől a háborús helyzet és az energiaválság következtében a kabinet felülvizsgálatot rendelt el az állami beruházásoknál. Azokat a projekteket, amelyeknél nem indult el a kivitelezési szakasz, felfüggesztik. Tehát beruházás nem vész el, de időben tolódhat.
Sokak számára örömteli hír lehet, hogy a pomázi polgármester tudósítása szerint az Építési és Közlekedési Minisztérium vezetésével folytatott találkozón az is kiderült, hogy
a HÉV-fejlesztéseket nem állítják le, ezek a projektek prioritást kaptak, így a H5-ös is.
A vonatkozó beruházások 2023-ban indulhatnak el. Ehhez azonban fontos hozzátenni, hogy a HÉV-vonalak korszerűsítésének függvénye, hogy megérkezzenek a Magyarországnak járó uniós források, mindenekelőtt a helyreállítási alap (RRF) pénzei.
Ennek jelentőségét Vitályos Eszter, a Pilis-Dunakanyar országgyűlési képviselője is kiemelte. Ő szervezte meg Lázár János és a helyi polgármesterek szóban forgó találkozóját.
Facebook-bejegyzésében arról írt, hogy a Lázár János a H5-ös HÉV korszerűsítését
az ország legfontosabb kötöttpályás fejlesztésének nevezte, és 2026-ig tervezi megvalósítani az RRF-ből
a vonal teljes körű felújítását a kapcsolódó közlekedési infrastruktúrával együtt. A szándékban konszenzus van, azt támogatja a főváros vezetése és jóváhagyta az Európai Bizottság is. Forrásaink felhívták rá a figyelmet, hogy a budapesti agglomeráció fejlesztése
változatlanul erős kormányzati szándék,
ugyanakkor arra is emlékeztettek, hogy infrastrukturális beruházások terén vidéken több a restancia.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.