Ha szabadon lehetne választani a különböző közlekedési eszközök – köztük a saját autó, busz, villamos, kerékpár vagy éppen megosztható, bérelhető járművek – közül, akkor a 30–59 éves korosztály döntő többsége a kocsi mellett döntene hazánkban – derült ki a K&H legfrissebb felmérésének eredményeiből.
A pénzintézet év végén készített, 500 fős mintán alapuló felmérésének eredményei alapján
a válaszadók 65 százaléka a saját autóval való közlekedést választaná.
Ráadásul a harmincas korosztályban és a kisebb városokban, valamint a falvakban élők esetén 70 százalék feletti eredményt ért el a gépkocsi.
A tömegközlekedést csupán a magyarok 11 százalék használná, ha szabadon dönthetne, mivel jár. Budapesten magasabb ez az arány, a fővárosban 22 százalék voksolna a busz-, villamos-, metrójáratokkal való utazásra.
Országos összevetésben a nők 15 százaléka választaná a tömegközlekedést, a férfiak esetén ez a szám csak 7 százalék.
A tömegközlekedéstől hajszállal marad el a kerékpározás, amely a válaszadók 10 százaléka számára jelentene megfelelő alternatívát.
Az elmúlt években megjelent opciók, azaz a bérelhető, megosztható közlekedési eszközök – kerékpárok, rollerek, autók – népszerűsége alacsonynak mondható, mindössze a megkérdezettek 7 százaléka válaszolta azt, hogy használná ezeket.
A fennmaradó 7 százalék saját motorkerékpárt, robogót vagy elektromos rollert használna.
Így muzsikált tavaly az autóiparMagyarország tavaly az Európai Unió nyolcadik legnagyobb autógyártója volt. |
A felmérés rávilágított arra is, hogy a gépkocsihasználat gyakorisága emelkedett az elmúlt évekhez viszonyítva,
a 30–59 évesek 75 százaléka autózott hetente többször tavaly, szemben a 2021-es és a 2020-as 69, illetve 68 százalékkal.
A korábbi években 2018-ban volt hasonlóan magas, 74 százalékos ez az arány, míg 2019-ben valamivel kevesebb, 72 százalék. A friss kutatási eredmények szerint tavaly a férfiak 80 százaléka használta rendszeresen az autóját, a nőknek viszont csak a 69 százalékára volt ez igaz.
Veszített vonzerejéből a kerékpározás a kutatás eredményei szerint. Az elmúlt években – 2018 óta – 20-23 százalék biciklizett rendszeresen, az arányuk a múlt év utolsó negyedében 17 százalékra zsugorodott. Emellett a válaszadók csaknem negyede – 23 százaléka – tömegközlekedik rendszeresen, azaz jóval többen, mint ha szabadon dönthetnének ebben a kérdésben.
A K&H összeállításából kiderül, hogy az autózás népszerűsége támaszt ad az autóbiztosítások piacának. A társaság jelenleg több mint 1 millió gépjármű-biztosítási szerződést kezel, amely a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás esetén 4,7, míg a casco biztosítás tekintetében 17 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.