BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb módszert vet be a kormány az infláció csökkentésére

A fogyasztói tudatosságot is segíti az árak összehasonlíthatósága.

Online árfigyelő rendszer létrehozásával segítené az infláció elleni küzdelmet a kormány, a megoldást előkészítő munkacsoport pedig már létre is jött – derül ki a Gazdaságfejlesztési Minisztérium hétfői közleményéből.

20230306 Kaposvár A vásárlókért „harcolnak” az üzletláncok. Szinte naponta jelentik be, hogy mely termékek árát mérséklik. Vannak olyan boltok, ahol csak néhány élelmiszer ára változott, a Lidl  bejelentette, újabb száz termék árát csökkentik.Fotó: Lang Róbert lrSomogyi Hírlap 20230306 Kaposvár 

A vásárlókért „harcolnak” az üzletláncok. Szinte naponta jelentik be, hogy mely termékek árát mérséklik. Vannak olyan boltok, ahol csak néhány élelmiszer ára változott, a Lidl  bejelentette, újabb száz termék árát csökkentik.

Fotó: Lang Róbert lr
Somogyi Hírlap
Fotó: Lang Róbert / Somogyi Hírlap

A tájékoztatás rámutat, hogy a kormányzat már számos lépést tett az infláció megfékezésére, ám továbbra is keresik a drágulást mérséklő lépéseket. Ezek között volt a Gazdasági Versenyhivatal elnökének versenypártolási javaslata, amely felvetette egy online árfigyelő adatbázis létrehozását.

A közlemény szerint a megfelelő jogi környezet megteremtése, az adatbázis mielőbbi létrehozása, és működése érdekében jött létre hétfőn egy munkacsoport, amelynek kormányzati feladatait a GFM gazdaságfejlesztésért és nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért felelő államtitkára koordinálja.

A GFM tájékoztatásában rámutat, hogy 

a nemzetközi tapasztalatok alapján az árak összehasonlíthatósága növeli a versenyt, ami hosszabb távon is mérsékelheti a drágulást. 

A tervek szerint az adatbázis a lakosság számára is elérhető lesz, és lehetőleg már a második negyedév vége előtt elindul, első körben a kiskereskedelmi szektorban megjelenő élelmiszertípusok adataival.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.