A Szentkirályi Magyarország Kft. jövőbeli tervei között szerepel, hogy a Pepsi üdítők palackozása, amely a magyar piac számára jelenleg Ausztriában, Csehországban és Romániában zajlik, Szentkirályra kerül át – írta a cég a Világgazdaság megkeresésére. Válaszában jelezte, a projekt részletei kidolgozás alatt állnak, a végső döntés megszületéséig az időzítésre, illetve a várható költségekre és mennyiségekre vonatkozó információkat nem áll módjában megosztani.
A Szentkirályit vezető milliárdos, Balogh Levente először a Frizbi TV-ben beszélt arról, hogy ha minden a terveknek megfelelően alakul, akkor 2024 őszétől Szentkirályon töltik majd a Pepsit (a teljes beszélgetés cikkünk végén megtekinthető). Az amerikai cég magyarországi érdekeltségeit még 2018-ban szerezte meg a Central Europe Mineral Water Holding (CEMW), ezzel a PepsiCo üdítők és élelmiszertermékek – többek között a 7Up és a Lays – kizárólagos hazai forgalmazójává és a franchise-jogok birtokosává vált.
A cseh holdingot 2015-ben alapította Balogh Levente a Mattoni 1873 csoportot tulajdonló olasz Pasquale családdal, a tranzakciót követően a magyar üzletember meghatározó kisebbségi tulajdonos lett, emellett azóta is betölti az elnöki pozíciót. A megállapodás értelmében a Szentkirályi Ásványvíz Kft. beolvadt a CEMW-be, amely ekkor vásárolta meg a Kékkúti Ásványvíz Zrt.-t a Nestlétől. A vállalat három évvel később 7 millió euró értékű, önerőből megvalósult új üzemcsarnokot és palackozó gépsort adott át szentkirályi telephelyén.
Most már egy ideje jól megy
– összegzett Hajdú Péter kérdésére a Cápák között című befektetési show-műsor és Az álommeló elnevezésű üzleti reality (egyik) főszereplője. Hozzátette, mehetne jobban is, ám „nagyon odavert” az energiaválság, és nem panaszkodik, mert sok cég csődbe ment a piacon.
Hajdú Péter is megdöbbent, hány órát dolgozik naponta az egyik leggazdagabb magyarNaponta négy-ót órát dolgozik Balogh Levente, a Szentkirályi tulajdonosa, a magyar vízkirály, aki sokat sportol, százezrekért ad üzleti tanácsokat, a Balatonból viszont kicsekkolt, mert ott nem tudta kellően kipihenni magát. |
Balogh Levente kiemelte, az elmúlt időszak is azt bizonyította, milyen fontos a brand, és a vállalat sikereinek egyik kulcsa, hogy márkatermékei legyenek: míg a jól menő brandeknek „csak” a profitjuk csökkent, addig a kisebb cégek, amelyek árral adtak el, és nem branddel – tehát az olcsóbb termékeikkel igyekezték felhívni magukra a vásárlók figyelmét –, nehéz helyzetbe kerültek.
A kis cég, mivel nincs brandje, csak olcsóbban tud eladni. Viszont eközben az elavult technológiájával drágábban képes előállítani. A mi szakmánkban, az ásványvizeknél és üdítőknél lehet tölteni húszmilliós gépsoron és kétmilliárdoson is. De a technológiai különbség is hatalmas, hogy például percenként hány flakon jön le a gépről
– mutatott rá Balogh Levente.
Visszaemlékezett, volt olyan időszak, amikor az egyik csarnokában 20 éves német gép működött, és amint megérkezett a legújabb technológiájú eszköze, soha többé nem indította be a régit, mert palackonként 15 forinttal drágább volt a termékek előállítása, miközben darabonként 5 forint profitot realizálhatott. Hozzátette, még az is rettentő drága lett volna a bontás miatt, hogy a német gépsort kivigyék az üzemből, ezért inkább muskátlikat ültetett rá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.