A legolcsóbb használt autók a legkeresettebbek Magyarországon, mivel a vevők túlnyomó többsége 3 millió forintnál olcsóbban vásárolna – derül ki a Totalcar honlapján hétfőn közzétett felmérésből.
Az adatok szerint az autóval rendelkezők és az autóvásárlást tervezők többsége maximum 1,5 millió forintot szánna erre. A válaszadók 26 százalékánál legfeljebb 750 ezer forint a keret, 23 százalékuk 750 ezer és 1,5 millió közötti összeggel kalkulál.
Csupán a megkérdezettek 11 százaléka venne 3 millió forintnál drágább autót.
A válaszadók csaknem negyede a közeljövőben nem is számol vásárlással. Érdeklődő pedig lenne, 8 százalék ugyanis nem rendelkezik autóval, de szeretne valamikor egyet – derül ki a felmérésből.
Különösen érzékenyek az árra a fiatalabbak, a másfél millió alatti kategóriában a 40 év alattiak vannak a legtöbben.
Az idősebbek között nemcsak azok vannak többen, akik több pénzt szánnának autóra, de azok között is, akik a közeljövőben nem számolnak vásárlással. Ebben a körben a fiatalok aránya mindössze 17 százalék, a középnemzedéké 26 százalék, a 61 év felettieké 31 százalék.
Iskolázottság szerint is hasonlóan oszlik meg a vásárlási hajlandóság, így az az alapfokú végzettségűek nagyobb arányban érdeklődnek az olcsóbb, míg a diplomások inkább a drágább járművek iránt. A mezőny a 750 ezer és 1,5 millió forint közötti árfekvésben a legkiegyenlítettebb, efölött mindegyikben a magasabb végzettségűek vezetnek.
A felmérés vizsgálta az autóvásárlók lakóhely szerinti megoszlását is, és kiderül, hogy
a legkisebb településen élők az árak emelkedésével egyre kevesebben vannak az érdeklődők között.
750 ezer forint fölött már a vidéki városok lakóinak az aránya a legnagyobb, a budapestiek a 3 és 5 millió forint közötti autóknál veszik át a vezetést. Az autóvásárlást nem tervezők körében egyik településméret sem kiugró, lakóik részesedése egyaránt 20 és 30 százalék közötti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.