Az első negyedévben is több mint 118 ezerrel emelkedett a mobiltárcába regisztrált bankkártyák száma Magyarországon, így március végére meghaladta az 1,88 milliót – derül ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adataiból.
A jegybank adatai szerint
az első negyedévben éves összevetésben 34,5 százalékkal nőtt a mobiltárcába regisztrált, itthoni kibocsátású kártyák száma, így az arányuk már eléri a 19 százalékot.
Az elmúlt negyedévek növekedési ütemét figyelembe véve pedig valószínűsíthető, hogy az első fél év végére a mobiltárcás kártyák száma meghaladja majd a kétmilliót, ami már 20 százalék feletti arány lenne az összes, itthon kibocsátott plasztikon belül.
Ami a forgalmat illeti, ott is ugrásszerű fejlődésről tanúskodnak az MNB számai. Az első negyedévben az itthoni és külföldi mobiltárcás vásárlások száma kevéssel maradt el a 80 milliótól, ami 68,4 százalékos ugrás az egy évvel korábbi, 47,4 millióhoz képest.
A forgalomban pedig még látványosabb növekedést mért az MNB: az idei első negyedéves, 549 milliárd forintos összeg 88 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
Miután a forgalom jóval gyorsabban növekedett, mint a tranzakciók száma, így az egy vásárlásra jutó átlagos érték is érezhetően emelkedett az elmúlt egy évben.
A mobiltárcás – okostelefonnal, okosórával végrehajtott – vásárlási forgalom ugrásszerű növekedésének fontos a szerepe abban is, hogy a kártyás vásárlási forgalom még mindig igen gyors ütemben emelkedik. Az MNB adatai szerint az első negyedévben – belföldön és külföldön összesen – 17,7 százalékkal, 406,1 millióra nőtt a kártyás vásárlások száma az egy évvel korábbihoz képest, miközben a tranzakciók értéke 31,7 százalékkal, 3985,3 milliárd forintra emelkedett.
A Visa nyolc régiós országot érintő, Mobilfizetési szokások 2022 című felmérésének eredményei alátámasztják a jegybanki számokat: a kutatás szerint a magyar fogyasztók 62 százaléka előszeretettel használja okostelefonját az internetes vásárlásra és fizetésre, közel a negyedük (23 százalékuk) pedig a boltokban is azzal fizet.
A felmérés szerint a magyar fogyasztók
Ez utóbbi mutatónál viszont némileg elmaradunk a régió többi országától, miután a cseheknél 68, a lengyeleknél 71, a szlovákoknál pedig 72 százalék ez az arány.
Az online vásárláshoz hasonlóan a magyarok elsősorban a gyorsaság (67 százalék) és a kényelem (65 százalék) miatt szeretnek az üzletekben okostelefonnal egy érintéssel fizetni. Azok között a magyarok között pedig, akik már kipróbálták a virtuális pénztárca használatát a hagyományos helyett, sokan vannak, akik havonta egyszer vagy ritkábban használják hagyományos plasztikkártyájukat: a felmérés idején 24 százaléknál járt az arányuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.