Mióta elindult az online Árfigyelő, a megfigyelt élelmiszerek átlagára 6,5 százalékkal csökkent – derül ki a Gazdaságfejlesztési Minisztérium pénteki közleményéből.
A már több mint három hónapja elérhető szolgáltatás az árak összehasonlíthatóvá tételével segíti a tudatosabb vásárlásokat és ösztönzi a piaci versenyt is a tájékoztatás szerint.
A rendszer ráadásul folyamatosan fejlődik, így augusztus végén egy többfunkciós, szabadon összeállítható és megosztható bevásárlólistával, szeptember végétől pedig térképes funkcióval bővült.
Az indulás óta az Árfigyelő által vizsgált 62 termékkategóriából 53-ban csökkentek az árak, átlagosan 6,5 százalékkal.
Mindez június elejéhez képest 0,4 százalékponttal mérsékelhette az inflációt és 1,5 százalékkal az élelmiszer-inflációt.
Kifejezetten jelentős mértékben, 23 százalékkal csökkent a tojás ára, de a lisztek és a spagetti is 20 százalékkal olcsóbb lett, míg a húsok körében a pulykamellfilé terén volt a legnagyobb a csökkenés mértéke, mely 17 százalék volt, de 6 százalékkal kevesebbet kell fizetni a csirkecombért is. A zöldségek ára 14 százalékkal, a gyümölcsöké 7 százalékkal esett vissza a közlemény szerint, de egyes zöldségek akár több mint 20 százalékkal is olcsóbbak lettek.
Ráadásul az átlagárak 33 termékkategória esetében az elmúlt két hétben is tovább estek. A sárgarépa és vöröshagyma ára 15 százalék körüli mértékben lett olcsóbb két hét alatt, míg a csirkemellfilé 4 százalékkal kerül kevesebbe. Emellett több élelmiszer, köztük egyes zöldségek (fejes káposzta, karfiol), a citrom, a tehéntúró és a trappista sajt is legalább 4 százalékkal olcsóbb lett.
A tájékoztatás ugyanakkor arra is emlékeztet, hogy az áresést a kormányzat által június 1-jétől elindított, illetve augusztus 1-jével kiterjesztett kötelező akciózás is támogatta.
Az Árfigyelő népszerűségét az is bizonyítja, hogy indulása óta már csaknem 1,3 millióan keresték fel. A szabadszavas keresések száma megközelíti a 760 ezret, amelyek során az elmúlt két hét során. A legtöbben a csirkemell, tej, cukor, tojás és burgonya szavakra kerestek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.