A szerda délelőtti ülésén megszavazta a fővárosi közgyűlés azt a javaslatot, amely a taxiszolgáltatást érintő, illetve egyéb közlekedési tárgyú döntéseket is tartalmaz.
A Karácsony Gergely által jegyzett előterjesztést ellenszavazat nélkül, 19 igennel és az ellenzéki fideszes képviselők tartózkodása mellett fogadták el. Ez egyebek mellett rendelkezik arról, hogy megszűnik az eddigi rendszer a taxiszolgáltatás felügyeletében, és a jövőben egyedül a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK) illetékes ezekben a feladatokban. A Budapest Közút Zrt. tehát elveszíti a kompetenciáit, például a drosztok kezelését.
A városvezetés azt mondta, az átalakítás külön kérésük volt a taxis szervezeteknek, mert ezzel lényegesen egyszerűbbé válik az adminisztráció és a bürokrácia. Más kérdés, hogy a Budapest Közútnál és a BKK-nál jelentős átalakítások történtek, és ez már nem feltétlenül mutat jó irányba. Erről ebben a cikkben írtunk részletesen.
A javaslatnak volt egy eleme, amelynek szélesebb rétegekre is hatása van:
döntöttek ugyanis a budapesti parkolási zónák kiterjesztéséről,
így még több helyen kell fizetniük az autósoknak. Összesen négy kerület érintett, a IX., a XI., a XII. és a XIV. Azaz Ferencváros, Újbuda, Hegyvidék és Zugló. Egészen pontosan a következőképp változik a parkolás:
A városvezetés ennek indoklásában azt emelte ki, hogy az elmúlt időszakban egyes kerületi önkormányzatoktól javaslatokat kapott a parkolási övezetekkel kapcsolatban. Ezek átvezetése miatt van szükség a főváros közigazgatási területén a járművel várakozás rendjének egységes kialakításáról, a várakozás díjáról és az üzemképtelen járművek tárolásának szabályozásáról szóló önkormányzati rendelet (magyarán a parkolási rendelet) módosítására.
Hangsúlyozták, hogy az övezetek bővítését érintő kérelmek telítettségi vizsgálattal alátámasztottak, indokolt tehát a rendeletben való rögzítésük. A zónák közti átsorolásokat a kerületek által a parkolásüzemeltetés során szerzett tapasztalatok indokolják.
Karácsony Gergely főpolgármester választási ígéretei között szerepelt, hogy egységes parkolási rendszert állít fel Budapesten. Az ötéves ciklus lassan a végéhez ér, és bár kétségtelenül bekövetkeztek változások ezen a téren, az egységes budapesti parkolási rendszer korántsem született meg.
Ennek alapvetően három követelménynek kellene megfelelnie:
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.