Az idén karácsonykor átlagosan 15,5 ezer forintot költenek játékra a magyarok az online üzletekben és 12 ezer forintot a hagyományos áruházakban a Regio Játékkereskedelmi Kft. felmérése alapján. Az átlagos kosárérték 3,5, illetve 10 százalékkal haladja meg a tavalyit – közölte a cég.
Az összes ajándékra a cég kutatásában részt vevők 35 százaléka 40–80 ezer forint közötti összeget, 20 százaléka pedig 80 ezer forintnál is többet áldoz.
A játékpiac legerősebb időszaka november közepén indul. A cég tapasztalatai szerint idén is az éves forgalom 40 százaléka fog a karácsony előtti másfél hónapban realizálódni.
A karácsonyi időszakban akár négy-ötszörös forgalomnövekedéssel is lehet számolni.
A karácsonyi játékvásárlás egyik fontos jellemzője, hogy erre az ünnepre tartogatják a szülők a legnagyobb értékű ajándékokat, ráadásul a gyerekek ilyenkor akár három-négy játékot is kaphatnak egyszerre
– mondta Gyaraki Dávid, a Regio ügyvezető-helyettese a közlemény szerint.
Az igazi roham a karácsonyi ajándékokért november közepén kezdődik, amit a vállalat friss, 2300 fő részvételével végzett kutatása is megerősít. Tízből hatan indulnak beszerző körútra ebben a hónapban, tízből ketten már októberben letudták a vásárlást, decemberben így a válaszadók csupán 10 százalékának kell ajándékot keresnie.
A szakértő szerint az internetes vásárlás még mindig felfelé ívelő fázisban van, idén 16 százalékkal nőtt az online tranzakciószám.
A Regio felmérése alapján
minden második 14 éven aluli gyermek több mint három ajándékot fog kapni idén karácsonyra, leginkább játékot, könyvet és ruhát találnak majd a csomagolópapír alatt.
A legnépszerűbbek idén a kreatív, fejlesztő- és társasjátékok, de a lego és más építőjátékok, valamint az autók, a kirakósok és a játék babák is közkedvelt meglepetésnek számítanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.